فکر و منش دولتمردان اسلامی، دولت اسلامی را خواهد ساخت
کد خبر: 4142096
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

فکر و منش دولتمردان اسلامی، دولت اسلامی را خواهد ساخت

دستیار استاندار خراسان جنوبی در امر مردمی سازی دولت با بیان اینکه درخواست دولت این است که دولتمردان تصدی گری نکنند، گفت: دولت اسلامی زمانی محقق می‌شود که فکر و منش دولتمردان اسلامی شود.

شورای اداری شهرستان بشرویهبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، به نقل از فرمانداری فرمانداری بشرویه، جواد زراعتکارمقدم، دستیار استاندار خراسان جنوبی در امر مردمی سازی دولت امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در شورای اداری شهرستان بشرویه اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که در امام راحل سه باور قابل مشاهده بود که شامل شجاعت، استقامت و ایمان به مردم می‌شد.  

دستیار استاندار خراسان جنوبی در امر مردمی سازی دولت با بیان اینکه امام راحل به مردم هویت دادند، افزود: یک جریان مردمی ایجاد شد که به ثمرنشستن انقلاب اسلامی از جمله دستاوردهای این جریان بود. همچنین نگاه امام راحل به مردم یک نگاه مقطعی نبود.  

وی بیان کرد: امام راحل معتقد بودند که مردم یک نقش اساسی بر عهده دارند و ایشان بهبود زندگی اجتماعی برای کل مردم جامعه متصور بودند و باور امام راحل در وصیت نامه ایشان قابل مشاهده است.  

زراعتکارمقدم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ماحصل حضور مردم است، ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس نیز حضور مردم در جبهه ها و پشتیبانی ها سبب شد تا به پیروزی دست یابیم و نهضت سوادآموزی نیز یکی از حرکت های مردمی محسوب می شود. 

دستیار استاندار خراسان جنوبی در امر مردمی سازی دولت در ادامه گفت: مردم باید ایفای نقش کنند و باید به مردم هویت ببخشیم اما متاسفانه در گذشته فضا را به سمتی بردند که مردم تنها در برخی از صحنه ها حضور پیدا کنند.  

وی با اشاره به بحث مردمی سازی دولت بیان کرد: وظیفه ما تسهیل گری و گفتمان سازی است و مردمی سازی دولت این است که شان نظارت و مطالبه گری همراه با ارائه راهکار را در دستور کار قرار دهیم تا به رفع مسائل و چالش‌ها کمک کنیم و مردم خودشان نیازها را احصا و راه حل ها را به صورت کارشناسی و مطابق قانون شناسایی و بیان کنند.   

زراعتکارمقدم ادامه داد: در جمهوری اسلامی، مردم را باید پای کار بیاوریم و امروز روز امامت امت است به این معنا که مردم جلودار هستند و دولت اسلامی زمانی محقق می شود که فکر و منش دولتمردان اسلامی شود و به لطف خدا این امر محقق شده است.  

دستیار استاندار خراسان جنوبی در امر مردمی سازی دولت در ادامه گفت: وجه دیگر دولت اسلامی این است که سازو کارها و الگوها باید اسلامی شود و باید این موضوع را جدی بگیریم و وقتی مردم پای کار بیایند الگوها به سمت اسلامی شدن پیش خواهد رفت.  

وی با بیان اینکه گروه های مردمی برای گفتمان سازی به میدان بیایند، افزود: حضور مردم قطعا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود و منتظر واقعی باید به میدان بیاید و جریان سازی کند و بدون حضور و مشارکت مردم، بحران ها قابل حل نیست.  

زراعتکارمقدم با تاکید بر اینکه بشرویه یکی از بهترین شهرستان‌ها در راستای مشارکت مردمی است، ادامه داد: هنوز ظرفیت بیشتری در این شهرستان وجود دارد و در عرصه تولید که اولویت کشور است بیشتر از گذشته توجه داشته باشید.  

دستیار استاندار خراسان جنوبی در امر مردمی سازی دولت بیان کرد: درخواست دولت این است که دولتمردان تصدی گری نکنند و کار را به دست مردم بسپارند و این هنر دولتمردان و مدیران بوده و در شاخص‌های ارزیابی مدیران امسال این بحث مردمی سازی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha