فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ساری و جاری است
کد خبر: 4141656
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ساری و جاری است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت امروز نیز گره گشای مشکلات کشورمان است، تاکید کرد: مرور وقایع چند دهۀ اخیر نشان می دهد که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ساری و جاری است.

جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید استان، جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 27 اردیبهشت‌ماه، در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اسکو، با بیان اینکه حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت امروز نیز گره گشای مشکلات کشورمان است، تاکید کرد: مرور وقایع چند دهۀ اخیر نشان می دهد که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ساری و جاری است.

وی گفت: از 15 خرداد سال 1342 تا 22 بهمن سال 1357 و سپس در طول دوران هشت سالۀ دفاع مقدس تا زمان حاضر شاهد جلوه‌هایی از تبلور فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که از ساری و جاری بودن این فرهنگ غنی در جامعه حکایت می‌کند.

ابوالفتح زاده، با اشاره به دشمنیِ دشمنان قسم خورده انقلاب در طول همه سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: طی این مدت ثابت شده که فرهنگ ایثار و شهادت همچنان می‌تواند مسایل و مشکلات کشور را حل کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در شرایطی امروز بر ضرورت حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید داریم که ترویج و اشاعه آن منشعب از آرمان‌ها و اهداف اسلام ناب محمدی(ص) به حساب می‌آید و همواره در بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری متبلور بوده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف زمان حاضرِ ما تکریم ایثارگران معززی است که در مقطع دفاع مقدس و بعد از آن، از تمام هستی و از همه زخارف دنیوی گذشتند و ایثار و فداکاری را به مفهوم تام کلمه معنا کردند ضمن اینکه موظفیم رشادت‌ها، ازجان گذشتگی‌ها و فداکاری های این عزیزان را به نسل جوان انتقال دهیم.

ابوالفتح زاده، با اشاره به وظیفه مندی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتقای سطح معیشتی و مادی ایثارگران معزز، تحققِ ولو مطلوب این ماموریت را در قیاس با ایثار ایثارگران بزرگوار نامتناسب و بسیار ناچیز توصیف کرد و گفت: اعتقاد داریم که رسالت اصلی ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و همواره از درگاه خداوند متعال مسالت می کنیم که به ما در محقق ساختن این رسالت توفیق عنایت فرماید.

ابوالفتح زاده همچنین از اسکو به عنوان مهد علم، فرهنگ و ادب یاد و اظهار کرد: امیدوارم خدا توفیق دهد ادامه دهندۀ راه شهدای والامقام و ایثارگرانِ بامعرفت، بصیر و آگاه این شهرستان باشیم.

انتهای پیام
captcha