بهره‌مندی 17 هزار مددجوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی و اشتغال
کد خبر: 4141653
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

بهره‌مندی 17 هزار مددجوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی و اشتغال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان گفت: بیش از 17 هزار مددجوی این نهاد حمایتی سال گذشته از آموزش‌های مهارتی و اشتغال بهره‌مند شدند.

آموزش‌های مهارتی و اشتغالبه گزارش ایکنا از خوزستان، حسین وطن پرست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش مهارتی مددجویان زیر حمایت و نیازمندان متقاضی کار، گام نخست در توانمندسازی آنها است بیان کرد: این آموزش‌ها در راستای ایجاد اشتغال، کاریابی، آموزش مهارت های شغلی و پایدارسازی اشتغال مددجویان برگزار می‌شود و پس از مهارت آموزی، افراد آموزش دیده می‌توانند با راهبران شغلی (مشاوران شغلی) مرتبط شوند و با بهره مندی از تسهیلات زمینه اشتغال زایی و درآمدزایی آنها فراهم شود.

وی گفت: این کمیته در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به ‌آموزش در سه بخش مقدماتی کسب و کار، مهارتی کسب و کار و پایدارسازی کسب و کار برای جامعه هدف اقدام کرده است.

وی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش مهارت‌آموزی، هفت هزارو ۵۰۰ نفر از آموزش مقدماتی و چهار هزار و 500 نفر از آموزش پایدار سازی و توسعه سازی اشتغال بهره مند شدند. وطن پرست ادامه داد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان گفت: آموزش‌ پایدارسازی کسب و کار نیز به منظور ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی در زمینه شغلی آنها ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها با هدف ایجاد اشتغال و یا به کارگماری کارآموزان در بنگاه‌های اقتصادی فعال پس از تعیین مسیر شغلی ارایه می‌شود افزود: ارائه این آموزش‌ها برای ارتقای سطح مهارت اولیه مجریان طرح‌های اشتغال نیز انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان افزود: مددجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی می توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای ایجاد کسب و کار مناسب و رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

وطن پرست ادامه داد: مددجویان به صورت رایگان از دوره های آموزشی کارگاه های مهارتی بهره‌مند می‌شوند و هزینه های آموزشی به صورت کامل توسط کمیته امداد پرداخت می شود. وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های متولی آموزش، همواره همکاری در جهت مهارت‌آموزی و توانمند کردن مددجویان در این نهاد داشته است.

وطن‌پرست با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی آنها در حرفه‌های گوناگون می شود، ادامه داد: دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی از دیگر مزایای مهارت آموزی است. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان ادامه داد: این آموزش‌ها با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به رشد کاربران اجتماعی در فضای مجازی، مددجویان این نهاد با دریافت آموزش‌های لازم و مشاوره کسب و کار می توانند به عرصه فعالیت در مشاغل جدید وارد شوند.

وطن‌پرست با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی در امر اشتغال بحث آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه اشتغال برای مددجویان است، افزود: باید این دید را در افراد به وجود بیاوریم که هدف توانمندی خانواده است و با آموزش مهارت‌های شغلی می‌توان با کمترین هزینه بیشترین بهره را برد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌های مقدماتی با هدف آشنایی با مفهوم کارآفرینی و چگونگی ایجاد کسب و کار، آموزش های مهارتی برای ایجاد و یا ارتقاء مهارت فنی و آموزش پایدارسازی به منظور پایداری مشاغل، بروز رسانی و ارتقاء سطح آگاهی، کسب توانمندی در اداره شغل ایجاد شده به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه می‌شود.

به گفته‌ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان، افراد بهره‌مند شده از این دوره‌های آموزشی مددجویان، زنان سرپرست خانواده، فرزندان تحت حمایت مجریان طرح اشتغال هستند و در برگزاری این دوره‌ها، آموزش‌های بازار محور و مشاغل نوین آموزش مددجویان مناطق محروم از اولویت برنامه‌های کمیته امداد است.

انتهای پیام
captcha