خوابگاه‌های مدارس خراسان‌شمالی امام جماعت روحانی ندارد
کد خبر: 4141077
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

خوابگاه‌های مدارس خراسان‌شمالی امام جماعت روحانی ندارد

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه مسئولان آموزش و پرورش استان دغدغه نماز ندارند، گفت: هم اکنون خوابگاه‌های مدارس استان امام جماعت روحانی ندارد.

حجت الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولان آموزش و پرورش در استان دغدغه نماز را ندارند، در این راستا وضعیت برپایی این فریضه الهی در استان تعریف چندانی نخواهد داشت.

وی با اشاره به فصل برپایی اردوهای دانش آموزی، ادامه داد: متاسفانه پیش بینی همه موارد اعم از تفریح، نهار، تنقلات و ... برای دانش آموزان می‌شود اما برای پخش اذان و برپایی نماز هیچ حرکتی صورت نمی‌گیرد.

احمدی فر با اشاره به اردوگاه دانش آموزی بجنورد، و پروژه‌های آموزش و پرورش، یادآورشد: یا در برخی از پروژه‌ها هنوز نمازخانه آماده نشده یا نماز خانه آماده است اذان پخش نمی‌شود و یا اینکه مهر نماز به تعداد وجود ندارد که باید از سوی مسئولان مربوط این نواقص مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه تقریبا هیچ یک از خوابگاه‌های دانش آموزی استان امام جماعت روحانی ندارند، گفت: بنده خودم گویا به عنوان یک نیروی آموزش و پرورش مسئول هماهنگی روحانیون برای برپایی نماز در مدارس شده‌ام که با یک روحانی صحبت کنم منزل شما نزدیک مدرسه نمونه دولتی شما آنجا را پوشش بدهید یا روحانی دیگری که منزلش نزدیک مدرسه دیگری قرار دارد آنجا را خدمات دهی کند.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش چند وقتی است که امام جماعت روحانی ندارد و از همکاران اداری مجموعه برای برپایی نماز استفاده می‌شود، افزود: مسئولان آموزش و پرورش با یکدیگر همکاری لازم در این زمینه را ندارند چون دغدغه‌ای برای نماز برپایی این فریضه الهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه طبق دستور وزیر دانش آموزان زنگ نماز دارند این در حالیست که این مهم ضمانت اجرایی ندارد، یادآورشد: در مدارس برای دروس ریاضی و فیزیک زمان می‌گذارند اما اختصاص زمانی برای نماز اهمیتی ندارد.

احمدی فر با اشاره به بازدید از مدرسه دخترانه‌ای در مرکز شهر، عنوان کرد: با وجود 420 دانش آموز در این مدرسه فقط 20 نفر در نماز شرکت کردند بعد در صحبت با مشاور مدرسه مطرح می‌شود مدیر مدرسه همراهی نمی‌کند، بنابراین متوجه می‌شوید دیگر برپایی نماز در مدارس این فریضه واجب الهی دغدغه نبوده و کسی دلسوز اجرای این مهم نیست. 

انتهای پیام
captcha