کردستان توانمندی‌های فراوانی در زمینه گردشگری ورزشی دارد
کد خبر: 4140589
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

کردستان توانمندی‌های فراوانی در زمینه گردشگری ورزشی دارد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این استان در تمام حوزه‌های گردشگری از جمله گردشگری ورزشی دارای پتانسیل‌های فراوانی است که می‌تواند سهمی مهم از گردشگری ورزشی در کشور را داشته باشد.

روستای پالنگان کامیاران

به‌ گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان شامگاه، ٢٢ اردیبهشت‌ماه گفت: استان کردستان به‌دلیل دارا بودن طبیعت کم‌نظیر و شمار بسیاری رودخانه دارای آب‌های خروشان در فصول مختلف سال، از پیش‌روترین استان‌ها در زمینه برگزاری مسابقات رفتینگ در غرب کشور به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گردشگری ورزشی یکی از پارامترهای جذب گردشگر داخلی و خارجی است، افزود: قایقرانی در آب‌های خروشان از جمله ورزش‌های مهیج و جذاب در استان است که توانسته گردشگران زیادی را به‌خود جذب کند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: در این راستا مسابقات جام کشوری رفتینگ روزهای ٢١ و ٢٢ اردیبهشت‌ماه به میزبانی استان کردستان و در آب‌های رودخانه سیروان در مجاورت روستای تاریخی و گردشگری پالنگان از توابع شهرستان کامیاران، با حضور ١٢ تیم از ٨ استان برگزار شد.

وی افزود: این رودخانه از جمله مناطق بکر و زیبای استان کردستان است که زمینه مناسبی برای جذب گردشگر و توریسم تفریحی و ورزشی را دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این مسابقات با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان، هیئت قایقرانی استان، فرمانداری شهرستان کامیاران، دهیاری و شورای روستای پالنگان و باشگاه قایقرانی رفتینگ «سیروان» به مدت دوروز برگزار شد، گفت: این رقابت‌ها با حضور ورزشکارانی از استان‌های گیلان، البرز، چهار‌محال‌وبختیاری، اصفهان، مازندران، آذربایجان غربی، تهران و کردستان در دو بخش بانوان و آقایان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

وی در پایان گفت: امید است با تعامل و همکاری دستگاه‌های مربوطه بتوانیم ضمن تبدیل ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه به بالفعل، اقدامات لازم را در زمینه جذب توریسم و گردشگر به‌عمل آوریم.

انتهای پیام
captcha