غلامحسین حیدری در ترویج فرهنگ رضوی خدمات شایسته‌ای به یادگار گذاشت
کد خبر: 4140201
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
حداد عادل:

غلامحسین حیدری در ترویج فرهنگ رضوی خدمات شایسته‌ای به یادگار گذاشت

غلامعلی حداد عادل گفت: استاد مرحوم غلامحسین حیدری، خادم علی بن موسی‌الرضا(ع) بود و در مسیر خدمت به زائران و به ویژه ترویج فرهنگ رضوی و قرآنی خدمات شایسته‌ای را به یادگار گذاشته است.

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نکوداشت استاد مرحوم غلامحسین حیدری، معلم ماندگار که امروز ۲۱ اردیبهشت‌ماه در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، به‌صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: امروز دشمن برای رسوخ به نظام، جوانان را نشانه گرفته و از تمام بسترها به‌ویژه فضای مجازی، حوزه‌های فرهنگی و علمی برای پیشبرد اهدافش استفاده کرده است که باید در آموزش و پرورش، برای حفظ این سنگر ارزشمند از تجارب بزرگانی همچون استاد حیدری استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به‌ تأکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین که امروز در آگاه‌سازی اقشار مختلف به‌ویژه نسل جوان کارساز است، شایسته است معلمان در این جهاد همچون سربازانی جهادی برای حفط نظام با تربیت نسل آینده کشور تلاش کنند تا دشمن به اهداف خود نرسد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: وظیفه معلمان و معلم‌پروران این است که برای تربیت نسل آینده کشور از آموزه‌های دینی استفاده کنند و در  این مسیر از اساتید ماندگار در حوزه آموزش و پرورش که در خراسان رضوی نیز کم نیست، بهره‌مند شوند.

وی در وصف استاد مرحوم حیدری تصریح کرد: از دهه ۶۰ با این استاد فرهیخته همکار بودم و در محضر ایشان شاگردی می‌کردم. وی عمرش را مجاهدانه برای تربیت نسل آینده‌ کشور گذاشت و با توجه به اعتقادات اخلاقی و معنوی که داشت، به اجرای اقدامات در عرصه تعلیم و تربیت اهمیت بسیاری می‌داد.

حداد عادل ادامه داد: مرحوم حیدری به دلیل سفرهای بسیاری که به کشورهای خارجی داشت، تعلیم و تربیت را در سطح جهان به صورت کامل می‌شناخت و سعی می‌کرد از تجارب مؤثر و موفق کشورهای دیگر در این حوزه برای ساختن نسلی در راستای آموزه‌های نظام استفاده کند.

وی آغاز نهضت مدرسه‌سازی را با تلاش مرحوم حیدری اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه شکل‌گیری اولیه مجمع خیران برای اولین‌بار در زمان مسئولیت بنده صورت گرفت، اما پایه‌ آن در زمان مرحوم حیدری بنا شد و وی در جذب خیران مدرسه‌ساز بی‌نظیر بود و برای تقویت این امر خداپسندانه تلاش بی‌شماری می‌کرد. وی که خادم علی بن موسی‌الرضا(ع) بود، در مسیر خدمت به زائران و به ویژه ترویج فرهنگ رضوی و قرآنی خدمات شایسته‌ای را به یادگار گذاشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مرحوم حیدری استادی ماندگار در میان نسل‌های آینده است، اظهار کرد: رفتار و اخلاق شایسته وی، سبب شده نام و خاطراتش به عنوان معلم ماندگار به ثبت برسد و ریشه این اخلاق نشأت گرفته از فرهنگ رضوی بود.

مرحوم استاد غلامحسین حیدری در سال ۱۳۲۲ در شهر مشهد متولد شد. وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرد و با درجه ممتاز فارغ‌التحصیل شد و سپس در دانشگاه تهران، دوره کارشناسی ارشد را گذراند. او همچنین در محضر علما و روحانیونی همچون درافشان، شوشتری، مولوی، حکیمی و شهید هاشمی‌نژاد با معارف و فرهنگ اسلامی آشنا شد.

مرحوم حیدری همچنین مدیر امور فرهنگی و روابط بین‌الملل آستان قدس رضوی و خادم افتخاری حرم مطهر رضوی بود و در سال ۱۳۹۲ نیز به عنوان «معلم ماندگار» در سطح کشور انتخاب و معرفی شد. وی در سال ۹۸ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

انتهای پیام
captcha