شناسایی بیش از ۴ هزار اثر تاریخی ملموس و ناملموس در کردستان
کد خبر: 4140191
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

شناسایی بیش از ۴ هزار اثر تاریخی ملموس و ناملموس در کردستان

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: تاکنون بیش از چهار هزار مورد میراث تاریخی و فرهنگی ملموس و ناملموس در استان شناسایی شده است و در حال ثبت ملی این آثار هستیم.

منصور مهرزاد، سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان

به گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کردستان امروز، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در تور گردشگری رسانه‌های گروهی استان و در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۵۲ میراث فرهنگی و تاریخی استان کردستان ثبت ملی شده است.

وی افزود: تاکنون بیشتر از چهار هزار مورد میراث تاریخی و فرهنگی ملموس و ناملموس در استان شناسایی شده است و در حال ثبت ملی این آثار هستیم که در صورت تحقق توسعه صنعت گردشگری و درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان از استفاده بی‌رویه از معادن کاسته شود.

مهرزاد با اشاره به اینکه در چند سال اخیر جشنواره‌های فرهنگی زیادی در استان برگزار شده‌ است، افزود: تعدادی از این جشنواره‌ها از جمله مراسم کومسای به دلیل ثبت جهانی هورامان، به‌صورت جهانی برگزار می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با اشاره به گردشگران خارجی تصریح: تاکنون ۳۰ هزار گردشگر خارجی را به کشور جذب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل توزیع نامتوازن و نامناسب جمعیتی گردشگران در کنار بخشی از دریاچه زریوار، این ظرفیت گردشگری در حال تخریب بود که در این راستا با برنامه‌های فرهنگی متنوع سعی در برقراری توازن مناسب گردشگران در این شهرستان داریم.

مهرزاد با اشاره به ثبت جهانی هوارامان، یادآور شد: ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش یکی از برنامه‌های متعالی این شهرستان بوده که امیدواریم این نشست امروز زمینه‌ساز ثبت جهانی کلاش را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha