شور و نشاط را به جلسات قرآن برگردانیم
کد خبر: 4140159
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
محمدعلی دهدشتی مطرح کرد

شور و نشاط را به جلسات قرآن برگردانیم

داور مسابقات قرآن با اشاره به اینکه باید برای جذب جوانان به مفاهیم قرآن تلاش بیشتری صورت بگیرد، گفت: در راستای جذب جوانان به قرآن باید هدایا و جوایزی را در قرآن در نظر گرفت و باید در جلسات قرآن به پویایی و نشاط محفل توجه کرد تا جوانان پای کار باشند، برای نمونه برنامه‌ای مانند «محفل» توانست این شور و نشاط قرآنی را در میان مردم ایجاد کند.

محمدعلی دهدشتی، داور مسابقات قرآنمحمدعلی دهدشتی، داور مسابقات قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: متسابقین این دوره از مسابقات دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از وضعیت مطلوبی برخوردار بودند، به خصوص در زمینه قرائت تحقیق شاهد رقابت بالا و تنگاتنگی میان قاریان جوان بودیم و صداهای ناب و الحان خوبی داشتند و بنده  احساس کردم در مسابقات سراسری اوقاف حاضر هستم.

وی با اشاره به اینکه باید برای جذب جوانان به مفاهیم قرآن تلاش بیشتری صورت بگیرد، گفت: در راستای جذب جوانان به قرآن باید هدایا و جوایزی را در جلسات قرآن در نظر گرفت و باید در جلسات قرآن به پویایی و نشاط جلسه توجه کرد تا جوانان پای کار باشند، برای نمونه برنامه‌ای مانند «محفل» توانست این شور و نشاط قرآنی را در میان مردم ایجاد کند.

دهدشتی ادامه داد: جلسات قرآن باید مردمی باشد و یکی از دلایلی که در گذشته شاهد برپایی جلسات قرآن پررونق‌تری بودیم همین مردمی بودن آنها بود، متولیان قرآنی درگیر مسابقات سالیانه هستند و جلسات قرآنی را باید اساتید قرآنی با شور و نشاط برگزار کنند و مسابقات قرآن نیز در مکان‌هایی برگزار شود که مردم نیز برای گوش فرادادن به قرآن حاضر باشند؛ مثلاً در سال‌های پیشین در مسجد محمدیه قم مجمع قاریان قم برقرار بود و تا نزدیک اذان صبح مردم در جلسه قرآن شرکت می‌کردند.

استاد قرآن اظهار کرد: جلسات قرآن در سال‌های گذشته پررونق‌تر و به‌شکل عمومی‌تر برگزار می‌شد اما در حال‌ حاضر حضور مردم در جلسات به‌ویژه جوانان کم‌رنگ شده است. یکی از دلایل این کم‌رونقی، گسترش فضای مجازی و جذابیت‌های آن است بنابراین باید جذابیت‌های جلسات قرآن را با حضور اساتید مطرح افزایش بدهیم تا شاهد حضور پرشورتر در محافل قرآن باشیم.

انتهای پیام
captcha