ادارات خراسان‌شمالی با پرداخت اجاره بها اوقاف را در اجرای نیات واقفین یاری کنند
کد خبر: 4139739
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

ادارات خراسان‌شمالی با پرداخت اجاره بها اوقاف را در اجرای نیات واقفین یاری کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: ادارات استان در راستای اجرای نیات واقفین نسبت به پرداخت هزینه اجاره بهای مکان خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

ادارات خراسان‌شمالی با پرداخت اجاره بها اوقاف را در اجرای نیات واقفین یاری کنندحجتالاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: با توجه به این که میزان بدهی ادارات به این سازمان در بخش اجاره بها رقم بالایی است، بنابراین باید ادارات نسبت به پرداخت این مهم هر چه سریعتر اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه اجاره بهای موقوفات دقیقا در محل عنوان شده از نیات واقف هزینه می‌شود، گفت: این مهم توسعه روستا، شهر و استان را به دنبال دارد ،بنابراین ادارات استان در راستای اجرای نیات واقفین نسبت به پرداخت بدهی‌های مربوط به اجاره بهای مکان خود هر چه سریعتر اقدام کنند.
آسوده با تاکید بر اینکه اگر ادارات نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکنند اقدامات قانونی لازم انجام می‌شود و به مراجع مربوطه شکایت می‌کنیم، افزود: طبق قانون اگر دستگاه دولتی در فرصت داده شده نسبت به پرداخت بدهی خود و حل مسائل مربوطه اقدام نکنند، سازمان برنامه بودجه کشور از محل اعتبارت آن دستگاه نسبت به پرداخت بدهی مربوطه اقدام می‌کند.
وی با بیان اینکه بیشترین بدهی ادارات به اوقاف در بحث اجاره بها مربوط به شهرستان‎های بجنورد، شیروان و اسفراین است، یادآورشد: تاکنون در استان از برخی از دستگاه‌ها به مراجع ذی ربط شکایت کرده‌ایم و اقدامات حقوقی لازم در این حوزه انجام شده است.
گفتنی است خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

انتهای پیام
captcha