جشنواره مهدویت نگرش جوانان به معنویت و توحید را تقویت می‌کند
کد خبر: 4139137
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

جشنواره مهدویت نگرش جوانان به معنویت و توحید را تقویت می‌کند

داور بخش عکس چهارمین جشنواره ملی مهدویت با بیان اینکه این جشنواره نگرش جوانان به معنویت و توحید را تقویت می‌کند، گفت: جهاددانشگاهی با جوانانی باانگیزه و دغدغه‌مند با برگزاری چنین جشنواره‌هایی به توسعه فرهنگ متعالی مهدویت در جامعه و به‌ویژه جوانان کمک می‌کند.

امیرعلی جوادیان، داور بخش عکس چهارمین جشنواره ملی مهدویتامیرعلی جوادیان، داور بخش عکس چهارمین جشنواره ملی مهدویت در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه برکت و عنایت مهدی موعود(عج) پشتوانه کار این جشنواره است، بیان کرد: ضرورت اجتماعی انسان کنونی روی آوردن به ادیان توحیدی و فرهنگ مهدویت است و برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره مهدویت با محتوای دینی و مذهبی باعث تداوم جهان‌بینی توحیدی در جامعه می‌شود.

وی از ارسال دو هزار و 859 اثر به بخش عکس چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت خبر داد و افزود: در مرحله دوم داوری از بین 239 اثر، برگزیدگان بخش عکس انتخاب شدند؛ آثار بخش عکاسی با موبایل باید در سال‌های آینده با اطلاع‌رسانی بهتر از منظر کیفی و کمی ارتقا پیدا کند.

داور بخش عکس چهارمین جشنواره ملی مهدویت بیان کرد: در جشنواره‌های دینی و مذهبی برای ارسال آثار از لحاظ محتوایی به‌ علت اختصاصی بودن موضوع، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود، اما با این وجود آثار بسیار خوب و ارزشمندی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی به جشنواره مهدویت در قالب کتاب تدوین و گردآوری می‌شود، تصریح کرد: شورای سیاستگذاری جشنواره ملی مهدویت برای سال‌های آینده می‌توانند پیش از اعلام فراخوان ارسال اثر، موضوعات و محورهای هر بخش از جشنواره را به‌طور کامل اطلاع‌رسانی کنند تا علاقه‌مندان با آگاهی بیشتر در این جشنواره شرکت کنند.

جوادیان با بیان اینکه جشنواره مهدویت نگرش جوانان به معنویت و توحید را تقویت می‌کند، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی و انتقال تجربیات اساتید به شرکت‌کنندگان جشنواره مهدویت سبب ارتقای آثار ارسالی و رشد و تعالی جشنواره شده است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و فراخوان جشنواره مهدویت باید در سال‌های آینده تقویت شود، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با جوانانی باانگیزه و دغدغه‌مند با برگزاری چنین جشنواره‌هایی به توسعه فرهنگ متعالی مهدویت در جامعه و به‌ویژه جوانان کمک می‌کند.

جوادیان با اشاره به اینکه در بخش عکاسی جشنواره مهدویت صرفاً به ابعاد هنر عکاسی آثار توجه نشده‌ است، اظهار کرد: محوریت و محتوای آثار ارسالی به جشنواره توأم با فنون عکاسی مانند حس زیبایی‌شناختی و ترکیب‌بندی از شاخصه‌ها و معیارهای انتخاب برگزیدگان بخش عکس چهارمین جشنواره ملی مهدویت به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha