فرهنگ اسلامی می‌تواند مولد علم در جهان باشد
کد خبر: 4138699
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
حجت‌الاسلام خاموشی:

فرهنگ اسلامی می‌تواند مولد علم در جهان باشد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با توجه به استعدادهای موجود در جامعه و تولیدات علمی که داریم، می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که فرهنگ اسلامی می‌تواند مولد علم در جهان باشد، گفت: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ مولد علم در جهان شناخته شود.

فرهنگ اسلامی می‌تواند مولد علم در جهان باشدبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اعطای شصت و یکمین جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان که امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، در سخنانی ضمن عرض خیرمقدم به حضار در مراسم بیان کرد: علم از مقوله نور است چون خدا نیز از مقوله نور است. نور با نور سنخیت دارد و مؤمنین و مؤمنات در بهشت نیز تبادل نوری دارند. یکی از مقدمات عمل صالح عالم بودن است.
وی افزود: یکی از راه‌های بندگی راز و نیاز با خدا در دل شب است که بنده را رفعت نوری می‌رساند و خداوند متعال به او نور می‌رساند. وجود امام کاظم(ع) به هشام می‌فرماید که تفکر و تعقل صحیح با علم همراه است. نمی‌توانیم بدون علم صحیح بیماری را درمان کرده و اختراعی را ایجاد کنیم. بدون علم نمی‌توان جامعه را اداره کرد.
حجت‌الاسلام خاموشی تصریح کرد: دانشمندان گرامی پنجره وجودی شریف خود را به‌ سمت خدا باز کرده و علم خود را با نور متحدانه عجین کنند که این مسئله زمینه‌ساز اثرگذاری است که در تاریخ علم بی‌نظیر خواهد بود. انسان‌هایی که به جنات می‌رسند، تبادل نوری دارند. جهنم و بهشت درجات دارد که این درجات براساس میزان نور است.
وی ادامه داد: بنیاد البرز یک قید دارد و آن این است که واقف چنین گفته که هیچ مالی داخل وقف من نشود و هر چه در این بنیاد برای نخبگان به دست می‌آید متعلق به وقف مرحوم البرز است. در سال آتی مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان به جایزه نخبگان افزوده می‌شود.
حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه در سال پیش رو تمامی ردیف‌های جوایز را افزایش خواهیم داد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را به افزودن دانش این مرز و بوم و دانش‌افزایی محصلان و تولید علم دانشمندان ترغیب کرده‌اند. امیدواریم با تلاش مسئولان از بدنه اصلی افرادی که دانش‌افزایی می‌کنند به خوبی حمایت شود.
وی بیان کرد: ما با توجه به استعدادهای موجود در جامعه و تولیدات علمی که داریم، می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که فرهنگ اسلامی می‌تواند مولد علم در جهان باشد. امیدواریم جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ مولد علم در جهان شناخته شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: بنا به نقل یکی از اندیشمندان آفریقایی، جمهوری اسلامی که چهل سال است در تحریم به سر می‌برد، به خوبی در حال توسعه و رشد است. امیدواریم در آینده انقلاب اسلامی را مولد علم بدانیم و علم ما در تمامی شاخه‌ها رشد کند.
وی تصریح کرد: امروز حل بخش عمده چالش‌ها و مشکلات جامعه از طریق تولید علم دانشمندان انجام خواهد شد و امیدواریم که روز به روز بر توسعه علمی کشور افزوده شده و جایگاه علمی انقلاب اسلامی رفیع‌تر شود.

انتهای پیام
captcha