ارتقای فرهنگ دینی برطرف کننده آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4138654
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
حجت‌الاسلام معزی در نماز جمعه تهران مطرح کرد؛

ارتقای فرهنگ دینی برطرف کننده آسیب‌های اجتماعی

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: باید فرهنگ دینی را در بین مردم ارتقاء دهیم و از این طریق آسیب‌های اجتماعی که دامن‌گیر جامعه شده است را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز، 15 اردیبهشت تهران، با بیان اینکه دوشنبه آینده، 18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است، ضمن تبریک این روز گفت: هلال احمر با اهداف بلند انسانی تشکیل شده که منطبق با اهداف متعالی اسلام است. هر فردی در اسلام در برابر جامعه خود مسئول است و جامعه اسلامی براساس احسان و نیکوکاری بنا شده است. انسان‌ها در جامعه اسلامی باید به یکدیگر احسان کنند و این نیکی باید در رفتارشان تبلور پیدا کند.

وی ادامه داد: زمانی که می‌خواهیم به فردی نیکی کنیم  باید مشاهده کنیم که این کار منطبق با فرمایشات خدا و اصول دینی است یا خیر. احسان باید در راستای اهداف الهی و قلمرو زندگی ما براساس فضایل اخلاق انسانی – اسلامی باشد. احسان نزد خداوند باقی خواهند ماند و از بین نمی‌رود چراکه خداوند پنج بار در قرآن می‌فرماید نیکوکاران را دوست دارد و این نشان از جایگاه نیکوکاران است. احسانگران در تحت ولایت ائمه(ع) و خداوند متعال به سر می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر تأکید کرد: باید نیکوکاری را ترویج و نیکوکاران را یاری کنیم تا خیر خود را به جامعه برسانند. همچنین باید در جامعه احساس مسئولیت را رشد دهیم و برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی تبلیغ کنیم. باید مهر و مهربانی را در جامعه ترویج کرد تا یک جامعه قدرتمند و نفوذناپذیر شکل گیرد. باید فرهنگ دینی را در بین مردم ارتقا دهیم و از این طریق آسیب‌های اجتماعی را که دامن‌گیر جامعه شده است، برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام معزی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یکصدمین سال روز خود را در سال گذشته پشت سر گذاشت گفت: هلال احمر همیشه در همه حوادث و اتفاقات کشور در کنار مردم بوده به آنها یاری رسانده است؛ مخصوصاً در زلزله اخیر در شهر خوی، نزدیک به صد و سی هزار نفر از زلزله زدگان را اسکان داد و کمک کرد. فرزندان رشید اسلام در هلال احمر همیشه و در همه مواقع نه فقط در ایران بلکه در کشورهای دیگر مانند ترکیه سوریه، عراق و... نیز یاری‌رسان انسان‌ها بوده‌اند.

وی اظهار کرد: نزدیک به یک میلیون نفر از جوانان ما سازمان جوانان اهلال احمر را تشکیل دادند و 500 هزار نفر از دانش‌آموزان نیز در قالب کانون دانش‌آموزان هلال احمر فعالیت می‌کنند. همچنین هلال احمر بستری برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه دارد تا علاقه‌مندان بتوانند از این طریق به فعالیت بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر اضافه کرد: از اقدامت دیگری که هلال احمر به تازگی انجام داد می‌توان به تهیه بیش از 150 هزار سبد معیشتی اشاره کرد که به دست نیازمندان رساند. مؤمنان خدمت‌گذار یکدیگر هستند و خدمت‌رسانی وظیفه ذاتی هلال احمر است تا به انسان‌ها فارغ از دین و ایمان آنها خدمت کنند.

وی در پایان گفت: من از صلیب سرخ جهانی و هلال احمر می‌خواهم تا در برابر ظلم و استکبار جهانی و صهیونیست‌ها از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند و به آنها یاری رسانند تا صدای مظلومیت آنها را به جهانیان برسانیم.

انتهای پیام
captcha