نشست فرهنگی «ایران جوان» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4138269
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

نشست فرهنگی «ایران جوان» در اردبیل برگزار شد

نشست فرهنگی «ایران جوان» با محوریت جمعیت و فرزندآوری با حضور بانوان فعال فرهنگی و کنشگران اجتماعی در اردبیل برگزار شد.

نشست فرهنگی «ایران جوان» در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به همت امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه قرآنی جامعه النور اردبیل نشست فرهنگی «ایران جوان» با محوریت جمعیت و فرزندآوری با حضور بانوان فعال فرهنگی و کنشگران اجتماعی اعم از مشاوران امور بانوان ادارات و نهاد‌های دولتی، نیرو‌های فرهنگی آموزش و پرورش، مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی و مسئولین هیئت‌های مذهبی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد.

در این نشست افسانه جهانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی طاهری، مسئول قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، به تبیین اهمیت ترویج و فرهنگ‌سازی مسئله جمعیت و فرزندآوری در ابعاد مختلف و در حوزه فعالیت‌های امور بانوان در مشاغل و امور اجتماعی پرداخته و رسالت بانوان کنشگر فرهنگی، تبلیغی و قرآنی را در این حوزه مهم قلمداد کردند.

در ادامه عزتی، مدرس دوره در سخنانی با تاکید بر مسئله جمعیت و اهمیت فرزندآوری گفت: وضعیت امید اجتماعی و حالت خانواده و سرزندگی آن از طریق میزان فرزندآوری مشخص می‌شود.

وی افزود: تمایل به فرزندآوری بسیار کاهش یافته است که شاخصی جدی بوده و باید دلایل و عوامل آن بررسی شود.

عزتی با بیان اینکه تأمین مالی و اقتصادی شرط لازم برای فرزندآوری بوده، اما قطعاً شرط کافی نیست، بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد کشور‌ها و خانواده‌های مرفه فرزندان کمی دارند لذا در کنار مؤلفه‌های اقتصادی باید به کار فرهنگی نیز توجه شود.

این مدرس با بیان اینکه وضعیت فعلی جمعیت بحرانی است، تصریح کرد: این بحران تبعاتی در آینده دارد و علاوه بر این مشکلات فعلی خانواده‌ها نیز به همین دلیل است.

وی با اشاره به اینکه نگاه بلند مدت در موضوع فرزندآوری اهمیت دارد، افزود: همه چیز ختم به اقتصاد نمی‌شود و باید به مسائلی مانند تقوا و برکت و تأثیر آن در زندگی توجه شود.

انتهای پیام
captcha