زبان هنر بهترین زبان برای معرفی شهدا است
کد خبر: 4137888
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
فرمانده سپاه همدان:

زبان هنر بهترین زبان برای معرفی شهدا است

سردار مظاهر مجیدی گفت: با توجه به اینکه زبان هنر بهترین زبان برای معرفی شهدا است به سمت و سویی رفتیم که با فیلم و مستندی که از زندگی این شهدا ساخته می‌شود این کار را انجام دهیم.

سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصار الحسینبه گزارش ایکنا از همدان، سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان، امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان، با اشاره به اینکه  مدیران استانی به عنوان رؤسای کمیته‌های ۲۳ گانه ستاد اجرایی این کنگره هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه شمارش معکوس کنگره شروع شده است و ۴ ماه دیگر فرصت برای اجرای کنگره باقی مانده است باید برنامه‌ها قطعی شود و جلسات بین کمیته‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در زمینه کار برای شهدا با تمام اختلاف نظر‌هایی که وجود دارد، همه کار را با دل پیش می‌برند و با جدیت کار را پیگیری می‌کنند. از آنجا که استان همدان ۸ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده، مبنای کار این است که اشاره‌ای به هشت هزار داشته باشد.

مجیدی با اشاره به دیگر فعالیت‌ها در سطح استان افزود: در ماه مبارک رمضان یکی از هدف‌گذاری‌ها ختم ۸ هزار دور قرآن کریم بود، طبق گزارشی که دریافت شد به ۱۱ هزار ختم قرآن رسید، همچنین هدف‌گذاری شد که کاشت ۸ هزار نهال به نام ۸ هزار شهید داشته باشیم اما آمار نشان داد که ۲۴ هزار کاشت صورت گرفت، در برگزاری اردوی راهیان نور نیز ۹ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام شدند، هم‌چنین در راستای کمک رسانی به افراد بی بضاعت ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار بسته معیشتی تامین شده که تا پایان اجلاسیه این بسته‌ها به ۸۰۰ هزار می‌رسد.

وی گفت: برنامه ریزی برای تدوین و انتشار ۸۰ جلد کتاب صورت گرفت و تا کنون ۴۰ جلد کتاب آماده شده است و سعی بر آن است که تا زمان برگزاری کنگره به ۸۰ جلد دسترسی پیدا کنیم.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) با اشاره به تهیه هدایا برای خانواده شهدا، افزود: برای هر ۸ هزار شهید استان مدالی با عکس شهید آن خانواده تهیه شده است که در این کنگره به خانواده آنها اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زبان هنر بهترین زبان برای معرفی شهدا است به سمت و سویی رفتیم که با فیلم و مستندی که از زندگی این شهدا ساخته می‌شود این کار را انجام دهیم. با پیگیری‌های صورت گرفته، قراردادی با بنیاد روایت فتح راجع به تهیه فیلم از شهید قهاری سعید بسته شد و همچنین تهیه فیلم شهید همدانی توسط موسسه اوج انجام گیرد و پشتیبانی لازم را اداره فرهنگ و ارشاد انجام دهد تا بتوانیم کار فاخری را داشته باشیم.

مجیدی گفت: برنامه شب‌های شیدایی در حال پیگیری است که در مکان اجلاسیه برگزار شود. با توجه به اینکه اجلاسیه اول در حدود یک هفته بود، در تلاش هستیم که این اجلاسیه نیز چند روز دایر باشد.

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره عظیم همه دستگاه‌های اجرایی باید در سطح استان همکاری صمیمانه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در سال گذشته انجام شد اقدامات خوبی در زمینه برگزاری کنگره صورت گرفته‌ است.

وی افزود: همه ما باید با تمام توان برای بزرگداشت مقام شهدا تلاش کنیم، اگر امروز استان همدان در مقابل توطئه‌هایی که گذشت با سربلندی و پیروزمندانه خارج شد، به مدد خون شهدا بود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در توطئه‌های اخیر دشمنان، استان همدان کمترین تلاطم را داشت، گفت: فضای فرهنگی استان به برکت خون شهدا یک فضای معنوی است، که تبلور این مباحث را در یوم‌الله ۲۲بهمن ماه و روز قدس شاهد بودیم که یکبار دیگر یأس و ناامیدی را در پیکر دشمنان این سرزمین وارد کرده و مشت محکمی را بر دهان یاوه‌گویان زدند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته، این کنگره به گونه‌ای که در شأن شهدای عزیز و همچنین در شأن دارالمؤمنین و تاریخ پر افتخار این سرزمین با همکاری و همراهی همه دستگا‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد این اقدامات باید مردمی باشد، تصریح کرد: از اقشار مختلف از کودکان و نوجوانان در این برنامه‌ها باید استفاده شود تا اثرگذاری در سطح جامعه گسترش پیدا کند و جوانان یا حتی نونهالان ما با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

استاندار همدان افزود: با کمک مجموعه شهرداری یادمان‌های فاخر و ارزشمند در فراز شهدا ساخته شود تا هم برای کنگره و هم برای خانواده‌های که پیکر مطهر شهیدشان برنگشته است این یادمان‌ها مکانی برای رفع دلتنگی این خانواد‌ه‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha