عضویت اعضای شورای هیئت‌های مذهبی لرستان در ستاد بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 4137791
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

عضویت اعضای شورای هیئت‌های مذهبی لرستان در ستاد بازسازی عتبات عالیات

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی لرستان از عضویت رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های استان در ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت: مهرواره «هوای نو» که با هدف معرفی کارکردها و ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود، نیازمند اطلاع‌رسانی گسترده است.

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس هیئت‌های مذهبی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس هیئت‌های مذهبی استان لرستان در نشست استانی شورای هیئت‌های مذهبی استان لرستان با موضوعات برنامه‌ریزی مهرواره هوای نو، دسته‌روی شهادت امام صادق(ع) و برگزاری جشن محوری در روز عید غدیر خم که امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در خرم‎آباد برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌های استعدادیابی مداحان هیئت‌های مذهبی گفت: در این برنامه‌ریزی مداحان نوجوان و جوان هیئت‌های مذهبی شناسایی شده و برای آنان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه مداحان هئیت‌ها به لحاظ اخلاقی، بیان، آگاهی و معلومات دینی باید سرآمد باشند، اضافه کرد: بعد از استعدادیابی دوره‌های آموزشی در استان و دوره‌های تکمیلی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

دریکوند با اشاره به برگزاری مهرواره «هوای نو» با هدف معرفی ظرفیت‌ها، خلاقیت‌ها و کارکرد اجتماعی هیئت‌های مذهبی افزود: مهرواره هوای نو نیازمند اطلاع‌رسانی به هیئت‌هاست کمااینکه به هیئت‌های برتر تا 50 میلیون و به هیئت‌های برگزیده تا 30 میلیون تومان اهدا می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با تأکید بر اینکه هیئت صرفاً مختص به سینه‌زنی نیست و باید جهت حل مشکلات ورود کند، گفت: مهرواره هوای نو در این راستاست کمااینکه برخی کارهای پسندیده از جمله خرید جهیزیه، اصلاح بین مردم، اشتغالزایی و کمک به ترک اعتیاد افراد توسط هیئت‌های مذهبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی که با ستاد بازسازی عتبات و عالیات صورت گرفته، مجوز ایجاد موکب برای شوراهای هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های استان صادر می‌شود، اضافه کرد: همچنین رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های استان به عضویت ستاد بازسازی عتبات و عالیات در می‌آیند.

انتهای پیام
captcha