۱۰ کنگره شهدا در سال جاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4137659
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

۱۰ کنگره شهدا در سال جاری برگزار می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری ۱۰ کنگره در سراسر کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: انتقال پیام شهدا در قالب‌های هنری بسیار اهمیت دارد.

عبدالرضا آزادیبه گزارش ایکنا از سمنان، عبدالرضا آزادی، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، عصر روز گذشته، 10 اردیبهشت در جلسه هماهنگی برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان مستندسازی زندگی شهدا را یکی از اقداماتی دانست که در دستور کار بنیاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه در کنار مستندسازی خاطرات و مجاهدت‌های رزمندگان به تبیین در برهه کنونی به خصوص با محوریت جوانان نیز تأکید داریم، گفت: انتشار ۵۰۰ عنوان کتاب در کنگره‌های شهدای امسال در کشور در دستور کار قرار دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور از برگزاری 10کنگره در سراسر کشور همزمان با سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: گرامیداشت یاد شهدا و تبیین رشادت‌هایشان هدف این کنگره‌ها است.

آزادی با بیان اینکه در هر کنگره تولید ۳۰ تا ۵۰ اثر فاخر در دستور کار قرار دارد، متذکر شد: تلاش داریم تا نسبت به مستندسازی سیره شهدا و خاطرات رزمندگان، در حاشیه این کنگره‌ها، اقدامات خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در برگزاری کنگره‌های شهدا روش‌های نوینی به خصوص برای تبیین دفاع مقدس برای جوانان باید مدنظر باشد، اظهار کرد: انتقال پیام شهدا در قالب‌های هنری بسیار اهمیت دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به برگزاری کنگره شهدای استان سمنان در بهار سال آینده اشاره کرد و گفت: معرفی آثار فاخر تولید شده در حوزه شهدا، در این کنگره در نظر گرفته شود.

همچنین حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، گفت: مشارکت جوانان در کنگره شهدای سمنان اهمیت دارد که در این راستا تبیین سیره شهدا و رشادت‌های رزمندگان برای نوجوانان اهمیت دارد.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان بیشتر با شخصیت و راه شهدا آشنا شوند که بر این اساس باید مسئولان به دنبال تولیدات فاخر با موضوع شهدای استان باشند.

مطیعی با بیان اینکه کنگره شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار نقش دارد، متذکر شد: کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا در واقع موجی از تبیین را در جامعه به راه می‌اندازند.

به گفته وی کنگره شهدا تأثیر بسزایی در تحکیم بنیاد اعتقادی نوجوانان دارد و بر همین اساس فرهنگ شهادت و ایثارگری را باید در جامعه گسترش داده که ضرورت دارد تا برنامه‌های ویژه‌ای برای مردم درنظر گرفته شود.

خبرنگار- اعظم نظری

انتهای پیام
captcha