جذب 2000 نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 4137356
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان خبر داد:

جذب 2000 نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی

میثم شهبازی گفت: بنیاد ملی نخبگان اخیراً مجوز جذب ۲۰۰۰ نفر از نخبگان را در دستگاه‌های اجرایی از سازمان امور اداری و استخدامی دریافت کرده است.

میثم شهبازی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگانمیثم شهبازی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون جذب و به‌کارگیری نخبگان و مستعدین در دستگاه‌های اجرایی عملیاتی نشده است، اظهار کرد: بخش بزرگی از مشکل ناشی از این موضوع بود که این مسئله یک رویه سیستمی نداشته است، بلکه این کار به‌صورت موردی و غیرنظام‌مند پیگیری می‌شده است. برای نمونه رئیس بنیاد ملی نخبگان استان، تلاش‌های قابل تقدیری داشته است تا در درون استان بتواند نخبگان را وارد دستگاه‌های اجرایی کند که در جای خود بسیار ارزشمند است. اما در دو سال گذشته این موضوع به موضوعی نظام‌مند و مصوب هیئت وزیران تبدیل شده است و بنیاد ملی نخبگان اخیراً از سازمان امور اداری و استخدامی کشور مجوز جذب 2000 نفر از نخبگان و مستعدین را در دستگاه‌های اجرایی دریافت کرده است. بدین ترتیب رویه و فرآیند تعریف شده‌ دارد و وقتی  کار سیستمی شود تا حدودی مسائل آن حل می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دیگری از مسئله نیز به بنیاد ملی نخبگان باز می‌گردد، به این معنا که باید فرآیند شناسایی‌مان را به گونه‌ای پیش ببریم که افرادی که از این مسیر وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند، به معنای واقعی از شرایط نخبگی برخوردار باشند و در عین حال بتوانند نیاز دستگاه‌های اجرایی را هم برطرف کنند، زیرا دستگاه‌های اجرایی هم ملاحظات خاص خودشان را دارند و ممکن است مطرح کنند که اگر نخبگی صرفاً به معنای برخورداری از مقالات علمی پژوهشی و بین‌المللی و حد مشخصی از معدل باشد، این افراد ممکن است نتوانند نیاز ما را در دستگاه اجرایی برطرف کنند.

شهبازی گفت: به همین دلیل این کار در تعامل میان بنیاد ملی نخبگان، سازمان امور استخدامی و دستگاه‌های اجرایی در حال پیش‌روی به صورتی است که مدل شناسایی، ارزیابی و انتخاب در نهایت منجر به ورود افرادی به دستگاه‌های اجرایی شود که هم برخوردار از شرایط نخبگی علمی باشند و هم بتوانند به حل مسائل دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.  

انتهای پیام
captcha