تکریم وحدت بین شیعه و سنی از خصوصیات آیت‌الله شهید سلیمانی بود
کد خبر: 4137027
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

تکریم وحدت بین شیعه و سنی از خصوصیات آیت‌الله شهید سلیمانی بود

در پی عروج ملکوتی و شهادت مظلومانه آیت‌الله سلیمانی، امام‌ جمعه شهرستان هيرمند و فرماندار این شهرستان ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ به مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آن عالم وارسته و شهید والامقام، در راستای تکریم وحدت و انسجام بین شیعه و سنی را از جمله خصوصیات ایشان دانستند.

شهید آیت‌لله سلیمانیبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، در پی عروج ملکوتی و شهادت مظلومانه آیت‌الله سلیمانی، امام‌ جمعه شهرستان هيرمند و فرماندار این شهرستان در پیامی این ضایعه بزرگ را به مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان تسلیت گفتند. در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

إنَّا لِلَّهِ وَ إنَّا إلَیهِ رَاجِعوُنِ

 منَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

ضایعه عروج ملکوتی و شهادت مظلومانه شاگرد با افتخار معمار کبیر انقلاب اسلامی و یار دیرین رهبری، نماینده معزز مردم ولایت‌مدار استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان، حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی مایه تأسف و تأثر فراوان گردید.

آن عارف پارسا سرتاسر عمر پربرکت خویش را در مسیر اشاعه معارف اسلام ناب محمدی(ص) و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت‌رسانی صادقانه به عموم مردم متدین و انقلابی در نقاط مختلف میهن اسلامی بویژه مردم ولایت‌مدار و مکتبی استان سیستان و بلوچستان سپری نمود. سَلامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَ يَوْمَ يَمُوتُ وَ يَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا.

تلاش در راه تحکیم وحدت و یکپارچگی در میان صاحبان مذاهب، تعلیم و تربیت صدها طلبه فاضل و اندیشمند، تأکید بر شناسایی و پرورش نیروهای بومی و شکوفایی استعدادهای درخشان، گسترش و توسعه سنگرهای اقامه نمازجمعه در اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان، در زمره خدمات ارزشمند آن شخصیت اندیشمند و مردمی در طول دوران حضورشان در این استان پهناور و مرزی، به شمار می‌رود. خاطرات اندرزهای کارساز ایشان در اذهان و قلوب دوست‌داران و شاگردان ایشان تا ابد باقی خواهد ماند.

 اینجانبان ضمن ابراز مراتب شدید تأسف و تأثر، شهادت مظلومانه این عالم ربانی و یار دیرین رهبری معظم انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیةالله الأعظم (ارواحنافداه)، مقام معظم رهبری، بیت مکرم ایشان و اهالی ولایتمدار مازندران و خصوصا دوست‌داران و شاگردان ایشان در استان پهناور سیستان و بلوچستان، تسلیت عرض نموده و از درگاه لایزال الهی آن فقيد سعید غفران واسعه و برای بیت مکرم و بازماندگان صبر جمیل و اجز جزیل مسئلت می‌نمائیم.»

یادآور می‌شود، آیت‌الله شهید عباسعلی سلیمانی ۶ اردیبهشت‌ماه در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و جان باخت. ضارب بلافاصله دستگیر و تحت بازجوئی نیروهای امنیتی قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان و نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه شهر زاهدان از جمله سوابق فعالیت‌های آن شهید در عمر ۷۸ ساله خود بود.

انتهای پیام
captcha