بنیه اصلی سپاه بر معنویت استوار است
کد خبر: 4136730
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

بنیه اصلی سپاه بر معنویت استوار است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: در این هفته با بهره‌گیری از آثار شهید مطهری در تلاشیم تا معنویت را همچنان در مجموعه سپاه و بسیج جاری نگه‌داریم و نیاز داریم که دائماً بنیه‌های عقیدتی را تقویت کنیم که درون‌مایه این رشد و ترقی آثار شهید مطهری خواهد بود.

معبودی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی معبودی،  مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه در سالن جلسات شهید ردانی‌پور سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، ضمن اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته عقیدتی سپاه و در بیان ویژگی‌های شخصیتی استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: این شهید والامقام از معماران مقابله با جنگ نرم در عصر حاضر است.

وی ادامه داد: استاد مطهری در عرصه‌های تاریخ، فلسفه، مسائل اجتماعی و اقتصادی نوآوری داشت و براساس مقتضیات زمان کار علمی انجام داده، قلم می‌زد و منبر می‌رفت و در عمر با برکت خود همواره با چهار جریان مارکسیست‌، ملحد، ملی‌گرا و جریان تحجر در مقابله بود و در پاسخ به گمراهی عقاید آن‌ها کتاب می‌نوشت و قلم ‌می‌زد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: مقابله با تفکرات و عقاید منافقین و گروهک فرقان در رأس اقدامات مبارزاتی و علمی این شهید وارسته قرار داشت؛ اینها جریانی‌هایی بودند که می‌خواستند اسلام را با تفکر خود تفسیر کنند که در نهایت هم استاد مطهری به دست این افراد به فیض شهادت نائل شد.

وی افزود: استاد مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی است و همواره در سایه حرکت امام خمینی(ره) قلم می‌زد و قدم برمی‌داشت؛ آن‌چنان که امام راحل فرمودند که مطهری پاره تن من و حاصل عمر من بود.

معبودی گفت: مطهری انسانی کم‌نظیر بود که همه آثارش بر اساس نیاز زمانه نوشته شد و همچنان تازه است و هنوز هم ناب‌ترین مسائل راجع به حجاب و حقوق زن را در آثار این دانشمند جهان اسلام می‌توان یافت.

وی با بیان اینکه باید از ایام هفته عقیدتی سپاه برای شناخت ابعاد فکری و سیره شهید مطهری بهره‌برد، اظهار کرد: بنیه اصلی سپاه و بسیج بر معنویت استوار است و یک کانون تولیدکننده معنویت هم علمای ربانی هستند، مطهری هم عالم و دانشمندی ربانی بود و انسان‌ها را به سمت خدایی شدن هدایت می‌کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: در این هفته با بهره‌گیری از آثار شهید مطهری در تلاشیم تا معنویت را همچنان در مجموعه سپاه و بسیج جاری نگه‌داریم و نیاز داریم که دائماً بنیه‌های عقیدتی را تقویت کنیم که درون‌مایه این رشد و ترقی آثار شهید مطهری خواهد بود.

وی گفت: ما موظفیم الگوهای مجاهد و مخلص را در معرض دید پاسداران و بسیجیان قرار دهیم تا هرچه بیشتر سیره و روش خود را به الگوها نزدیک کنند؛ الگوی شایسته‌ای که در طول عمر شریف خود، انسانی نواندیش، حماسه آفرین و خستگی‌ناپذیر بود.

معبودی ضمن بیان اینکه از ۹ تا ۱۴ اردیبهشت ماه به نام هفته عقیدتی سپاه نامگذاری شده بیان کرد: روزشمار این هفته به این ترتیب شنبه؛ شهید مطهری خدامحوری و اعتقاد به معاد، یکشنبه؛ شهید مطهری و ترویج معنویت و اخلاق و تربیت نسل جوان انقلابی و متدین، دوشنبه؛ شهید مطهری و جهاد و تلاش برای زمینه‌سازی ظهور، سه شنبه؛ عدالت مبارزه با فساد و جهاد تبیین، چهارشنبه؛ استکبار ستیزی و شناخت فتنه‌های زمان و پنجشنبه؛ شهید مطهری و ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با فرهنگ غربی نام گرفته است.

وی در ادامه و در بیان رئوس برنامه‌های هفته عقیدتی سپاه افزود: نشست حکمت مطهر بر اساس اندیشه‌های شهید از پایگاه تا حوزه مقاومت در سطح شهرستان‌های استان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه‌جمعه در شهرستان‌ها، غبار روبی مزار شهدا، مسابقه از آثار شهید مطهری جهت آشنا شدن نسل جدید با تفکرات این دانشمند جهان اسلام، برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار استاد مطهری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است.

معبودی گفت: تبیین اندیشه‌های شهید مطهری پیش از خطبه‌های نمازجمعه در سطح استان، دیدار با خانواده‌های شهدای عرصه تعلیم و تربیت، برگزاری همایش جهاد تبیین بین معلمان و دانش‌آموزان، تجلیل از اساتید تلاشگر در عرصه تعلیم و تربیت و نواختن زنگ سپاس در مدارس از دیگر برنامه‌های تدارک شده برای هفته گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سپاه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha