لرستان؛ استان برتر در جابجایی زائران اربعین حسینی
کد خبر: 4136473
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
مدیرکل راهداری لرستان بیان کرد:

لرستان؛ استان برتر در جابجایی زائران اربعین حسینی

مرتضی شیروانی با اشاره به اینکه لرستان هر ساله به‌عنوان یکی از استان‌های معین در حوزه حمل و نقل زائران اربعین حسینی انتخاب می‌شود، گفت: لرستان در کنار استان‌های تهران، ایلام، اصفهان و خراسان‌جنوبی به‌عنوان یکی از استان‌های برتر در جابجایی زائران اربعین حسینی انتخاب شده است.

سه‌شنبه های خبری در استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی شیروانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که در قالب سلسله جلسات سه‌شنبه‌های خبری در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان ۹۹ شرکت حمل و نقل فعالیت دارند که در سال گذشته ۳۸۹ هزار بارنامه در این شرکت‌ها صادر شده است.

وی درآمد عوارض ۹ درصد مالیات بارنامه‌های راهداری لرستان را ۱۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه بخشی از اعتبارات طرح‌های زیرساختی حوزه راهداری از همین محل تأمین می‌شود، گفت: ۱۱ هزار و ۸۵۰ دستگاه ناوگان سنگین استان را تشکیل می‌دهند، این در حالی است که آمار رانندگان بخش حمل و نقل ۲۰ هزار و ۱۹۰ نفر است.

شیروانی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۶۲ مورد شکایت به کمیسیون رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل ارجاع و اعمال قانون شده است، اظهار کرد: چندین سامانه‌ نظارتی توزین در حال حرکت با هدف بررسی سنجش اضافه‌بار در پلیس راه‌های استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان به عملکرد مطلوب استان به‌عنوان یکی از استان‌های معین در جابجایی زائران اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین توسط سیستم حمل و نقل جاده‌ای استان در قالب یک هزار و 500 سرویس جابجا شده است، اضافه کرد: استان لرستان در حوزه حمل و نقل زائران اربعین، در کنار استان‌های تهران، ایلام، اصفهان و خراسان‌جنوبی به‌عنوان یکی از استان‌‌های برتر انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۷۳ اتوبوس، ۲۵۳ مینی‌بوس و ۷۰۷ سواری در قالب ۸۴ شرکت مسافربری ناوگان حمل و نقل عمومی استان را تشکیل می‌دهند، گفت: طی سال گذشته دو میلیون نفر در حوزه مسافربری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده است.

شیروانی با بیان اینکه در بخش مینی‌بوسرانی ۷۵ دستگاه با تسهیلات ماده ۱۸ به ظرفیت مسافربری استان اضافه شده است، اظهار کرد: با وجودی که آزادراه‌ها مدیریت مستقل دارند، اما کاستی‌های این مسیرها هم توسط راهداری پیگیری می‌شود، به‌طوری‌ که شش دستگاه دوربین ثبت تخلف در آزادراه خرم‌آباد به اراک ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha