اجرای ایده‌ای نو در ترتیل‌خوانی رمضان در تبریز + عکس
کد خبر: 4136228
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

اجرای ایده‌ای نو در ترتیل‌خوانی رمضان در تبریز + عکس

مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان 1444 ه.ق با دعوت از قاریان و حافظان اصناف و اقشار مختلف در امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز اجرا شد.

ایده نو ترتیل‌خوانی رمضان با دعوت از قاریان و حافظان اقشار مختلف در تبریز

به گزارش ایکنا، مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی رمضان امسال با ایده نو و جدید دعوت از قاریان و حافظان از اقشار و اصناف مختلف و تلاوت آنها در تبریز برگزار شد.

این برنامه که با واگذاری برنامه ترتیل‌خوانی امامزاده سید حمزه(ع) از سوی اوقاف و امور خیریه به عبدالحسین محمدی، از فعالان قرآنی شهر تبریز و امکان اجرای ایده وی محقق شد، از نیمه ماه مبارک رمضان هر روز با دعوت از چهار پیشکسوت قرآنی شهر تبریز، نوجوان حافظ کل، قاریانی از کادر درمان، قاریان و حافظانی از سپاه پاسداران، فراجا و پایگاه دوم شکاری (نیروی هوایی ارتش) و چهار نفر از حافظان کل دارنده رتبه ملی و ... به اجرا درآمد.

برنامه ترتیل‌خوانی با هدف به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های قرآنی ارگان‌ها، نهادها و اقشار مختلف جامعه و تشویق و ترغیب عموم و نشر و توسعه فرهنگ قرآنی انجام شد. همچنین انتخاب قاریان و حافظان مدعو با نهایت تحقیق و بررسی در زمینه میزان تسلط بر ترتیل، صوت و لحن و تجوید قرآن و یا میزان تسلط بر محفوظات قرآنی این افراد انجام می‌شد.

طی برنامه‌ریزی انجام شده در مراسم جزء‌خوانی رمضان امسال از قریب به 79 قاری و حافظ کل ممتاز استانی و کشوری استفاده شد که به دلیل ضیق وقت امکان بهره‌مندی از قاریان و حافظان سایر اصناف و اقشار چون کارگری، تراکتورسازی و آتش‌نشانان مهیا نشد.

ناهید ارنجی
انتهای پیام
captcha