حضور خودجوش خانواده شهدا در «بچه زرنگ 2» + فیلم
کد خبر: 4135005
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

حضور خودجوش خانواده شهدا در «بچه زرنگ 2» + فیلم

ابوالفضل حاجتمند گفت: خانواده شهدا چون سریال «بچه زرنگ 2» را از خود می‌دانستند در آن حضور داشته و برخی نقش‌ها را بازی کردند.

ابوالفضل حاجتمند، تهیه‌کننده سریال «بچه زرنگ 2» در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: ایده ساخت این مجموعه را نویسنده کار عباس هادیان داد. سریال تصویرگر گوشه‌ای از زندگی شهدای مدافع حرم است. در فصل نخست شهدایی که به آنها پرداختیم همه شهیدان ایرانی بودند اما در فصل دوم که 10 قسمت است 5 شهید ایرانی و پنج شهید دیگر افغانی هستند.

وی افزود: شهید ابوحامد، شهید رضا اسماعیلی، شهید شیخ محمد رضایی، شهید سیدحکیم و شهید خاوری شهدای افغانی بودند که جملگی از طریق لشکر فاطمیون به سوریه اعزام و به شهادت رسیدند. درباره شهدایی ایرانی هم باید بگویم شهید صدرزاده، شهید محمد اسدی، شهید جواد جهانی، شهید جواد محمدی و شهید محمد وطنی شهدایی بودند که در این مجموعه بخشی از زندگی آنها، موردنظر قرار گرفت.

این تهیه‌کننده گفت: تمامی قسمت‌های این سریال در مشهد جلوی دوربین رفته است و در بخش نخست این سریال نحوه تشکیل لشکر فاطمیون توضیح داده می‌شود.

وی درباره چرایی استفاده از چند کارگردان توضیح داد: دلیل اول، برخی از کارگردانان این سریال پیشتر مستندهایی درباره همان شهدا ساخته بودند. برای مثال آقای خالقی قبل از کارگردانی یکی از قسمت‌های «بچه زرنگ 2»، مستندی با عنوان «پسرم» درباره شهید خاوری ساخته بود. برای همین ساخت قسمت مربوط به این شهید را در سریال به وی سپردیم.

خانواده شهدا در «بچه زرنگ 2» حضور فعال داشتند

حاجتمند ادامه داد: نکته دوم تأکید سازمان روی این موضوع بود. چون این مسئله باعث ‌شد تنوع سلیقه به وجود آید و سلیقه موردنظر موردتوجه قرار گیرد. این راهکار توانست موفق باشد زیرا استقبالی که از «بچه زرنگ 2» شد تنها به یک قشر خاص خلاصه نشد.

وی شهدای مدافع حرم را برای مردم قابل‌لمس دانست و گفت: شهدای مدافع حرم مزیتی دارند که شاید شهدای دفاع مقدس نداشته باشند آن‌هم قابل‌درک و لمس بودن آن‌هاست. شهدایی مدافع حرم از جنس مردم امروز هستند و مردم آنها را بارها پیرامون خود مشاهده کرده‌اند، پس با آنها ارتباط برقرار می‌کنند. این موضوع نیز دلیلی دیگر برای استقبال مردم از «بچه زرنگ 2» است.

تهیه‌کننده «بچه زرنگ 2» در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: در این سریال از خانواده شهدا برای بازی در سریال استفاده کردیم. برای نمونه برادر شهید جواد محمدی و شهید جهانی نقش این دو شهید را بازی کردند یا اینکه نقش مادر شهید وطنی را خواهر شهید بازی کردند. این نکته را نیز می‌توان یکی دیگر از عوامل موفقیت سریال دانست.

حاجتمند اعلام کرد: این سریال فصل سوم هم خواهد داشت چون در حوزه مدافعان حرم به‌اندازه‌ای سوژه وجود دارد که می‌شود از آنها مجموعه‌های مختلف جلوی دوربین برد.

وی در انتها با بیان‌ این‌که برای ساخت این سریال از افراد باورمند استفاده‌ شده است، تأکید کرد: برای اینکه سریال بر دل‌وجان مخاطب بنشیند لازم بود افرادی در جلو و پشت دوربین حضورداشته باشند که به موضوع باور و اعتقاد داشته باشند.

انتهای پیام
captcha