اوقاف در همگرایی مؤسسات خیریه نقش حاکمیتی دارد
کد خبر: 4134671
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۵
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی:

اوقاف در همگرایی مؤسسات خیریه نقش حاکمیتی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده با اشاره به هماهنگی ۱۳۰ مؤسسه خیریه با ستاد هماهنگی امور خیریه گفت: اوقاف در هماهنگی و همگرایی مؤسسات خیریه نقش حاکمیتی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، شامگاه 27 فروردین‌ماه، در همایش مدیران مؤسسات خیریه خراسان رضوی، در محل تالار نور مشهد، اظهار کرد: ستاد هماهنگی امور خیریه مدتی است در سازمان اوقاف و امورخیریه آغاز به‌کار کرده که این ستاد در خراسان رضوی نیز آثار و برکات فراوانی داشته است.

وی گفت: حدود ۱۳۰ مؤسسه خیریه با این ستاد مرتبط شده و فعالیت‌های خود را از ثبت جامعه هدف، هماهنگ کردن نوع فعالیت‌ها، خدماتی که انجام می‌دهند و هم‌افزایی‌هایی که شکل می‌گیرد، پیش می‌برند. این موارد اقدامات شایسته‌ای است که به برکت هم‌افزایی و هم‌گرایی مؤسسات خیریه و ستاد هماهنگی امور خیریه اتفاق می‌افتد.

احمدزاده افزود: سازمان اوقاف و امورخیریه مجوز هیچ مؤسسه خیریه‌ای را صادر نمی‌کند، اما نقش محوری و هماهنگی بین مؤسسات خیریه را به عنوان بخش مغفول دارد که با کمک مؤسسات خیریه انجام می‌شود و جمعی از افراد غیر کارمند اوقاف به عنوان ستاد هماهنگی امور خیریه، روزانه در اداره اوقاف حضور و ضمن پیگیری موضوعات از مسئولان و خیران دعوت و هماهنگی بین مؤسسات را انجام می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه کارهای بزرگی در مدت فعالیت ستاد هماهنگی امور خیریه در استان، انجام شده است، گفت: تهیه بسته‌های معیشتی، جهیزیه و... اقداماتی است که تاکنون انجام شده است و این مسئله نشان از هماهنگی بین مؤسسات خیریه است.

وی اظهار کرد: نقش اوقاف در این خصوص نقش حاکمیتی و هماهنگ‌کننده است، لذا هرگاه انگیزه، ایمان و حضور مردم در اجتماع وجود داشته باشد، مشکلات بزرگ حل می‌شود و اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

انتهای پیام
captcha