هزینه کرد ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نیازمندان کردستانی
کد خبر: 4134555
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

هزینه کرد ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نیازمندان کردستانی

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از هزینه کرد هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات به مددجویان و نیازمندان کردستانی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

ضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، 27 فروردین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۹ هزار نیازمند تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، گفت: سال گذشته برای این تعداد مددجو ۶۰۶ میلیارد تومان مستمری و کمک معیشت ماهیانه واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ با پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای ۱۱ هزار و ۵۰۰ نیازمند کردستانی شغل ایجاد شد، افزود: پرداخت ۱۸ میلیارد تومان کمک هزینه درمانی، بهداشتی و بیمه های اجتماعی بخشی دیگر از خدمات کمیته امداد کردستان در سال گذشته بود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: در بخش مسکن مددجویی در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷۶ میلیارد تومان هزینه شده که با این مبلغ ۲۷۰۰ واحد مسکن مددجویان خرید، ساخت و تعمیر شده و در زمینه کمک به ازدواج مددجویان ۱۶۰۰ فقره جهیزیه به ارزش ۴۷ میلیارد تومان به نوعروسان تحت حمایت اهدا شده است.

وی پرداخت ۴۳۰۰ فقره وام قرض الحسنه ضروری به مبلغ ۶۳ میلیارد تومان، اهدای ۳۹۰۰ مورد لوازم ضروری زندگی به ارزش ۱۲ میلیارد تومان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ۱۱ هزار دانشجو و دانش آموز به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان و توزیع ۱۵ هزار بسته لبنی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان را از دیگر خدمات کمیته امداد به نیازمندان کردستانی در سال ۱۴۰۱ ذکر کرد.

طوسی با بیان اینکه از طریق کمک‌های مردمی در قالب زکات، صدقات، مراکز نیکوکاری و طرح اکرام ایتام نیز ۱۸۴ میلیارد تومان به نیازمندان کمک شده ، اظهار کرد: این مبالغ در همان محل جمع آوری شده با همراهی و نظارت معتمدان و خیران صرف امورات نیازمندان همان منطقه شده است.

وی در پایان یادآور شد: ارزش ریالی کل خدمات ارائه شده کمیته امداد کردستان در سال گذشته و اعتبار صرف شده در این زمینه ۱۹۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha