برگزاری محافل انس با قرآن در شب‌های قدر در بقاع متبرکه قم
کد خبر: 4133374
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

برگزاری محافل انس با قرآن در شب‌های قدر در بقاع متبرکه قم

دبیر کمیته مردمی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم گفت: محافل انس با قرآن کریم در شب‌های قدر با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم و جامعه قرآنی استان در بقاع متبرکه قم برگزار می‌شود.

علی‌اصغر شعاعی استاد قرآنعلی‌اصغر شعاعی، داور مسابقات قرآن و قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: شب قدر شب نزول قرآن کریم بوده و گسترش فرهنگ انس با قرآن در این شب‌ از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کشور ما سهم قرآن در شب‌های قدر کم و حداقلی است و از مدت زمان احیای این شب‌های باعظمت، مدت زمان اندکی به قرآن اختصاص پیدا می‌کند.

داور بین‌المللی قرآن اضافه کرد: گاهی برنامه‌های قرآنی حتی جزو لیست برنامه‌های این شب‌های پربرکت نیستند، در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با همکاری جامعه قرآنی استان قم، حرکتی در جهت مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم را در شب‌های قدر آغاز کردند.

شعاعی بیان کرد: این اقدام با محوریت بقاع متبرکه آغاز شد و در امامزادگان و بقاع متبرکه قم محفل قرآنی جز برنامه‌های رسمی شب‌های قدر قرار گرفت.

وی گفت: زمان برگزاری محفل قرآنی شب‌های قدر در حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) از ساعت 21:30 تا 22:30 و در امامزاده‌ سید معصوم(ع)، امامزاده سید علی(ع) و امامزاده احمد(ع) از ساعت 22:30 تا 23:30 است.

داور بین‌المللی مسابقات قرآن یادآور شد: این محافل با حضور قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی کشورمان و مشتاقان قرآن کریم برگزار و در آن برنامه‌هایی از قبیل بیان نکات و دانستنی‌های قرآنی، تفسیر و قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز، تلاوت قاریان نوجوانان، اجرای گروه تواشیح و نیز برگزاری مسابقات قرآنی اجرا می‌شود که بقاع متبرکه قم امشب در شب بیست و یکم نیز مانند شب نوزدهم ماه مبارک، میزبان مناجات‌کنندگان با خداوند متعال هستند.

انتهای پیام
captcha