برگزاری طرح ضیافت الهی در ۱۱۵ بقعه شهرستان رشت
کد خبر: 4133305
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

برگزاری طرح ضیافت الهی در ۱۱۵ بقعه شهرستان رشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت از اجرای طرح ضیافت الهی در ۱۱۵ بقعه متبرکه شهرستان خبر داد و گفت: مراسم تقدیر از فعالان قرآنی در سطح بقاع متبرکه ۲۸ فروردین‌ماه در مسجد میرزا کوچک خان سلیمانداراب رشت برگزار می‌شود.

محمد قاسم پور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت

محمد قاسم‌پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه سطح شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان رشت 115 بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی هستند که تا سوم اردیبهشت‌ماه در سطح بقاع در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت 208 بقعه متبرکه دارد، افزود: ویژه‌برنامه‌های طرح ضیافت الهی شامل اجرای اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت با حضور مبلغ اعزامی و بومی برای پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره، غرفه ویژه کودکان، آیین جزء‌خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن، افطاری ساده، محفل انس با قرآن، دعاخوانی و مناجات در بقاع، تهیه بسته‌های معیشتی قرار دوازدهم و توزیع بین نیازمندان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت تقدیر از فعالان قرآنی سطح بقاع متبرکه را از دیگر ویژه‌برنامه‌های طرح ضیافت الهی دانست و گفت: با هدف پاسداشت و تقدیر از فعالانی که در عرصه برنامه‌های قرآنی سطح بقاع متبرکه فعالیت دارند، مراسم تقدیری با همکاری سپاه و شهرداری عصر 28 فروردین‌ماه در مسجد میرزا کوچک خان سلیمانداراب رشت برگزار می‌شود.

قاسم‌پور با بیان اینکه سال گذشته در شهرستان رشت چهار وقف جدید ثبت و همچنین یک وقف هم شناسایی شد، تصریح کرد: در شهرستان رشت 424 موقوفه، 737 مسجد وقفی، هفت حسینیه وقفی، یک تکیه وقفی، پنج آرامستان وقفی، چهار هزار و 701 رقبه منفعتی و 286 رقبه انتفاعی داریم.

وی با بیان اینکه شناسایی و ثبت وقف از رسالت‌های اوقاف است، گفت: در سنوات گذشته خیرین و واقفین وقف‌هایی با تولیت خاص داشتند اما ثبت نشده است، اگر وقف‌ها در مجموعه اوقاف به ثبت برسد از دسترس افراد سودجو خارج می‌شود و در زمانی که واقف در قید حیات نباشد، اوقاف از موقوفه و اجرای نیات واقف صیانت می‌کند، به عبارتی مجموعه اوقاف به عنوان دستگاه حاکمیتی متولی وقف و حامی واقفین است.   

انتهای پیام
captcha