مجمع خیرین ازدواج در کردستان تشکیل می‌شود
کد خبر: 4132649
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

مجمع خیرین ازدواج در کردستان تشکیل می‌شود

سرپرست معاونت امور جوانان کردستان با اشاره به اقدامات در دست اجرا برای تسهیل ازدواج در حوزه جوانان گفت: تأمین جهیزیه به صورت مشارکتی، محدود و تشکیل مجمع مؤثر خیرین ازدواج برای کمک به زوج‌های جوان از اقدامات این معاونت در سال 1402 خواهد بود.

مجید آوج سرپرست معاونت امور جوانان کردستان

مجید آوج، سرپرست معاونت امور جوانان کردستان امروز، 20 فروردین در اولین نشست فصلی دبیران سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان با اشاره به لزوم تدوین برنامه منسجم در راستای هدفمند کردن فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با برگزاری فعالیت‌های مفید در این بخش با توجه به وضعیت جامعه یکی از اولویت‌های کاری این معاونت در سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت آسیب‌های پیدا و پنهان باید در برنامه سمن‌های جوانان گنجانده شود، افزود: ایجاد فضای گفت‌و‌گو خارج از محدوده سازمانی و بین جوانان با گستره بیشتر، دیدار چهره به چهره با مسئولان مختلف استان در راستای مطالبات جوانان از دیگر اولویت‌های ما در این معاونت است.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: دو موضوع مهم مسکن و اشتغال جوانان به صورت متمرکز پیگیری خواهد شد، اگرچه این مطالبات تنها در شرح وظایف دستگاه ورزش و جوانان نیست و باید با تعامل دیگر نهادها تسهیل شود، اما در این معاونت سعی خواهد شد با جدیت بسیار این مطالبات در ستاد ساماندهی مطرح و پیگیری شود.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای ازدواج جوانان ارائه داد چراکه این موضوع یکی از مسائل مهم و کلیدی در حوزه جوانان است و در این راستا پیگیری مؤثر و مستمر تسهیلات بانکی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان می‌تواند در گام اول مطرح باشد.

آوج در ادامه افزود: اولین موضوع ستادهای ساماندهی چه استانی و چه در شهرستان‌ها در سال جدید بحث مهم ازدواج و تسهیل در ارائه تسهیلات بانکی برای برپایی ازدواج آسان و ممکن است.

وی در زمینه فعالیت‌های تسهیل ازدواج در حوزه جوانان تأمین جهیزیه به صورت مشارکتی و محدود و تشکیل مؤثر مجمع خیرین ازدواج برای کمک به زوج‌های جوان و پیگیری استفاده از اماکن فرهنگی برای برپایی جشن‌های ازدواج برای حل مشکل جوانان را به عنوان دیگر برنامه‌های این معاونت نام برد که در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha