حفظ مجازی قرآن و روشی نو در جذب مخاطب
کد خبر: 4132209
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

حفظ مجازی قرآن و روشی نو در جذب مخاطب

مسئول کارشناس مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن خراسان‌جنوبی گفت: در این مرکز افراد زیادی با این روش حافظ شده‌اند؛ حتی افرادی که فکر نمی‌کردند به‌دلیل مشغله‌های زندگی بتوانند به سمت حفظ بروند که این معجزه قرآن است.

سمیه گیوکی، مسئول کارشناس مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن خراسان‌جنوبیسمیه گیوکی، مسئول کارشناس مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در روشی نو از دوم مردادماه 95 مصادف با سالروز میلاد امام حسن(ع)، این مرکز را با  حدود 93 کاربر راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار و 900 قرآن‌آموز در مرکز مجازی در حال آموزش دیدن هستند، افزود: از این تعداد 350 نفر به‌صورت ثابت و هر هفته با کارشناسان مرکز در ارتباط هستند و کارشناسان در دو شیفت صبح و بعدازظهر مشغول رائه خدمت هستند.

مسئول کارشناس مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این مرکز از اقصی نقاط کشور قرآن‌آموز دارد، اظهار کرد:  آموزش قرآن به‌صورت مجازی جای خود را تا حدودی بین مجموعه قرآنی باز کرده، اما لازم است توجه بیشتری صورت گیرد تا افرادی که دسترسی حضوری ندارند هم از حفظ قرآن بازنمانند.

گیوکی با بیان اینکه به هر حال این روشی جدید بوده که با خلاقیت همراه شده است، تصریح کرد: مرکز حفظ مجازی خواهران در حسینیه امام رضا(ع) خراسان‌جنوبی واقع است و با افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها هرهفته به‌صورت دائم تماس گرفته شده و پیگیر حفظ آنان هستیم.

وی با اشاره به تماس بین یک تا سه بار در هفته با کاربران و تعیین تکالیف برای آنان، ادامه داد: اگر افراد نتوانسته باشند تکالیف یک هفته اخیر خود را انجام دهند فرصت مجددی به آنان داده می‌شود تا روند حفظ به‌خوبی طی شود.

مسئول کارشناس مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افراد زیادی با این روش حافظ شده‌اند؛ حتی افرادی که فکر نمی‌کردند به‌دلیل مشغله‌های زندگی بتوانند به سمت حفظ بروند و این معجزه قرآن است، تصریح کرد: این روش یک روش نو براساس اقتضائات زمان است که سعی کرده تعداد حافظان را افزایش دهد.

گیوکی با بیان اینکه اکنون در جشن تولد هفت سالگی این مرکز افتخار داریم که بیش از هزار نفر حافظ را به مجموعه قرآنی استان افزوده‌ایم و این بر مبنای منویات مقام معظم رهبری شکل گرفته است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این مرکز به سایت www.quranhefz.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به ضعف فعالیت‌های قرآنی افزود: در مجموعه‌های قرآنی ضعفی که به شدت احساس می‌کنیم بخش رسانه و تبلیغات است، چراکه فعالیت‌های سازنده و مفیدی داریم اما رسانه‌ای نشده و بسیاری از افراد علاقه‌مند از آن بی‌خبر می‌مانند.

گیوکی با بیان اینکه در زمان حاضر در تمام عرصه‌ها حرف نخست را رسانه می‌زند، بیان کرد: تبلیغات و در نتیجه گسترش فعالیت‌های قرآنی از این طریق بسیار ضعیف است که باید دیده شود تا قرآنیان از روند آموزش‌های قرآنی اطلاع یابند، اما این امر دیده نمی‌شود.

وی یادآور شد: مرکز آموزش مجازی قرآن خواهران در سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد و هزینه‌ راه‌اندازی از محل عواید موقوفات قرآنی مردم تأمین و پرداخت می‌شود. این مرکز با فعالیت هشت نفر از اساتید و مربیان قرآنی به‌صورت مجازی در هر نقطه می‌تواند خدمات آموزشی به علاقه‌مندان را ارائه کند.

انتهای پیام
captcha