جامعه به اسلام خرافی و غیر ​قرآنی دست رد می‌زند
کد خبر: 4132111
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
حداد عادل در گفت‌وگو با ایکنا:

جامعه به اسلام خرافی و غیر ​قرآنی دست رد می‌زند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معرفی اسلام با وجه عقلانی را عامل گرایش بیشتر مردم به دین دانست و گفت: اگر بخواهیم اسلام را در قالب خرافات یا غیر از اسلام قرآنی معرفی کنیم جامعه به چنین اسلامی دست رد می‌زند.

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جریان بازدید از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره هجمه‌ها درخصوص دین‌گریزی جوانان و در مقابل استقبال این نسل از برنامه‌هایی مانند نمایشگاه قرآن گفت: واقعیت این است که جامعه شامل طیفی از انواع مردم است که هم شامل افراد بی‌اعتقاد به دین و هم افراد کاملا معتقد است و لذا نمی‌توان یک حکم واحد داد که مردم همه متدین یا همه بی‌دین هستند.

وی افزود: لذا در عین حال که شاید احساس شود گرایشات دینی در برخی اقشار ضعیف شده اما در مقابل این گرایش‌ها در بخش زیادی از مردم و به ویژه جوانان تقویت شده که حضور پرشور در مناسبت‌ها و آیین‌های دینی و مذهبی گواه این مسئله است.

جامعه کدام اسلام را نمی‌خواهد

حداد عادل اظهار کرد: به اعتقاد من اگر اسلام با وجه عقلانی به مردم معرفی شود به دلیل تطابق آن با فطرت انسان‌ها، مردم گرایش بیشتری به دین پیدا می‌کنند اما اگر بخواهیم اسلام را در قالب خرافات یا غیر از اسلام قرآنی معرفی کنیم جامعه به چنین اسلامی دست رد می‌زند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: این نحوه معرفی قرآن و آموزه‌های قرآنی که در نمایشگاه قرآن انجام می‌شود از برکات انقلاب اسلامی است و ما که عمری را قبل از انقلاب سپری کردیم در حسرت اینطور کارها بودیم اما این نسل امروز از این برکت برخوردار شده است.

لازمه شکست دشمن در جنگ ترکیبی

وی یادآور شد: در حقیقت ما دنبال رطوبت بودیم اما با سیل مواجه شدیم و امیدوارم این فعالیت‌های گسترده قرآنی، فرهنگ و فضای عمومی کشور را نیز به سمت رسیدن به اخلاق و رفتار قرآنی سوق داده و شاهد حاکمیت فرهنگ قرآنی به منزله فرهنگ مسلط در کشور باشیم.

حداد عادل در پایان بیان کرد: تحقق این امر قطعا دشمنان را در این جنگ ترکیبی و دور ساختن جوانان از دین و قرآن ناکام خواهد گذاشت.

انتهای پیام
captcha