تشرف بیش از ۲۰۰ هزار زائر نوروزی به بقاع متبرکه کاشمر
کد خبر: 4131595
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

تشرف بیش از ۲۰۰ هزار زائر نوروزی به بقاع متبرکه کاشمر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از تشرف بیش از ۲۰۰ هزار زائر نوروزی به بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

بقعه متبرکه کاشمرحجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در ایام نوروز، سه بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه(ع)، امامزاده سیدمرتضی(ع) و امامزاده سیدمحمد(ع) در قالب طرح‌های مختلف «نسیم انتظار»، «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» به زائران و مسافران خدمت‌رسانی کردند.

وی بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های کودک و نوجوان، مشاوره و پاسخگویی مسائل شرعی، مشاوره وقف و عفاف و حجاب، غرفه‌های قرآنی و تهیه و توزیع محصولات فرهنگی و... از جمله اقدامات و برنامه‌های انجام شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گسترده شدن سفره‌های ساده افطاری را از دیگر اقدامات بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان برشمرد و اظهار کرد: هر شب در بقاع امامزادگان سیدحمزه(ع)، سیدمرتضی(ع) و سیدمحمد(ع) سفره ساده افطاری به‌ نام «ضیافت الهی» گسترده می‌شود که از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 34 هزار و 260 نفر روزه‌دار مهمان سفره افطاری این بقاع بوده‌اند.

نیساری در ادامه با اشاره به طرح «آرامش بهاری» که از 25 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین‌ماه سال جاری اجرا شد، گفت: طی این مدت ۲۴۹ هزار و 550 نفر سه بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه(ع)، امامزاده سیدمرتضی(ع) و امامزاده سیدمحمد(ع) را زیارت کردند.

وی همچنین از حضور 63 نفر زائر خارجی از کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و افزود: طی این مدت 14 هزار و 141 نفر از مسافران در زائرسراهای سیدمحمد و سیدمرتضی اسکان داده شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه در ایام نوروز 2111 چادر مسافرتی در قالب 8444 نفر در بقاع متبرکه برپا شد، تصریح کرد: طی 18 روز در بقاع متبرکه 126 وعده نماز جماعت اقامه شد.

وی انجام مشاوره خانواده به 1186 نفر، بازدید 82 هزار و 120 نفر از خیمه معرفت، پذیرایی از 108 هزار و 560 نفر با آب‌جوش و چای، ارائه مشاوره وقف به 690 نفر، ارائه خدمات در ایستگاه سلامت به 7812 نفر، انجام روزانه 90 مورد سخنرانی، برگزاری 32  مراسم جزء‌خوانی و تفسیر و انجام 1078 مسابقه فرهنگی، 41 مورد ادعیه‌خوانی و  سه مورد وقف جدید را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

انتهای پیام
captcha