بازدید ۸۲ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4131385
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

بازدید ۸۲ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت بهاری» در ۳۶ بقعه متبرکه شاخص استان، گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۸۲ هزار زائر از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

امامزادگان دومعصوم شهرکرد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه در مجموع ۸۵ هزار زائر و مسافر نوروزی در تعطیلات ایام آغازین سال در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری حضور یافتند، اظهار کرد: طرح «ضیافت بهاری» و «آرامش بهاری» از ۲۵ اسفندماه در ۳۶ بقعه متبرکه شاخص استان آغاز شده و تا سوم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی با ذکر اینکه بالغ بر ۱۲ هزار زائر از داخل و خارج استان لحظه تحویل سال را در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سپری کردند، ادامه داد: در جریان اجرای طرح‌های ضیافت الهی و آرامش بهاری، ۱۵ مبلغ بومی از استان و ۱۰ مبلغ مدعو در امامزادگان و بقاع متبرکه استان حضور دارند. همچنین ۱۲۰۰ زائر و مسافر نوروزی در ایام نوروز در زائرسراها اسکان داده شدند.

امیری گفت: خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، ترویج عفاف و حجاب، مشاوره و پاسخگویی به احکام شرعی و تصحیح قرائت نماز در پنج بقعه استان برپا شده است. برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء و برگزاری مراسم وفات حضرت خدیجه(س) با عنوان «خدیجه، مادر امت»، در بقاع متبرکه از دیگر اقدامات انجام شده در ایام ابتدایی سال بوده است.

انتهای پیام
captcha