اسکان ۲۳ هزار مسافر نوروزی در بقاع متبرکه قم
کد خبر: 4131214
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

اسکان ۲۳ هزار مسافر نوروزی در بقاع متبرکه قم

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: ۲۲ هزار و ۹۴۳ نفر از مسافران نوروزی طی روزهای ۲۵ اسفند تا یازدهم فروردین امسال از خدمات اسکان موقت و دائم بقاع متبرکه استان بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به ظرفیت اسکان موقت و دائم ایجاد شده در بقاع متبرکه شاخص استان برای ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی اظهار کرد: زائرسراها، سوئیت‌ها و سالن‌های اسکان در جوار این حرم‌های مطهر از ۲۵ اسفندماه میزبان متقاضیان بوده‌اند.

وی افزود: از تاریخ یاد شده تا پایان یازدهمین روز فروردین ماه امسال، ۳۹۹ هزار و ۳۰۸ نفر زائر وارد بقاع متبرکه استان قم شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه دو هزار و ۳۱۴ نفر از این زائران به صورت دائم و شبانه و ۲۰ هزار و ۸۰۹ نفر به صورت موقت از خدمات اسکان در بقاع متبرکه استفاده کرده‌اند گفت: این آمار مربوط به بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۱ فروردین امسال است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری می‌توان به اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه اشاره کرد که طی مدت یاد شده، ۱۰۸ هزار و ۸۶ نفر از زائران نمازهای یومیه خود را به جماعت و در حرم‌های مطهر امامزادگان قم بجا آورده‌اند.

اسکندری یادآور شد: ظرفیت اسکان دائم و موقت بقاع متبرکه قم به صورت همزمان، سه هزار نفر در یک شبانه‌روز است.

انتهای پیام
captcha