ثبت اقامت بیش از ٤١٣ هزار نفر در کردستان
کد خبر: 4131065
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

ثبت اقامت بیش از ٤١٣ هزار نفر در کردستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: براساس آمارهای موجود از تاریخ ٢٤ اسفندماه ١٤٠١ تا ١٣ فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از ٤١٣ هزار نفر اقامت در این استان به ثبت رسیده است.

گردشگران نوروزی

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، ١٤ فروردین‌ در جمع خبرنگاران استان کردستان گفت: خوشبختانه در ایام نوروز با تلاش همه اعضای ستاد خدمات سفر استان، فضای بسیار خوبی برای خدمات‌دهی به مهمانان و گردشگران ایجاد شد.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود از تاریخ ٢٤ اسفندماه ١٤٠١ تا ١٣ فروردین‌ماه سال‌جاری ٤١٣ هزار و ١٤٤ مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٤ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه بیشترین اقامت مربوط به شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه بوده است، بیان کرد: امسال علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، خانه مسافر و... از ظرفیت تعدادی از کمپ‌های موقت، مدارس و سالن‌های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی استفاده شد.

وی افزود: در این بازه زمانی، دو میلیون و ٣٨هزارو ٣٣٠ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کردند که بیشترین حضور گردشگر به ترتیب در شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه به ثبت رسیده است.

مهرزاد از انجام ٩٥٩ فقره بازدید نظارتی نیز در این ایام خبر داد و گفت: در بازدید از تأسیسات گردشگری استان برای ٧ واحد تشویقی، ٨٩ واحد تذکر و ١٢ واحد اخطار کتبی صادر شده‌ است.

وی با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران از جشن‌های نوروزگاهی و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و سوغات در این ایام بیان کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیر کردستان و هماهنگی و هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و دولتی باعث شد، امسال شاهد رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی به استان باشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امید است در سال پیش‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همکاری بیش‌از‌پیش بتوانیم در راستای حفاظت از آثار تاریخی، معرفی و رونق صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری استان گام‎های مثبتی برداریم.

انتهای پیام
captcha