محفل انس با قرآن در روستای شوراب صغیر برگزار می‌شود
کد خبر: 4131051
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

محفل انس با قرآن در روستای شوراب صغیر برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری محفل انس با قرآن کریم در روستای شوراب صغیر همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

محفل انس با قرآن

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این محفل قرآنی در روز 15 ماه رمضان و همزمان با سالروز میلاد پر خیر و برکت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور اهالی روستای شوراب صغیر در شهرستان سامان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محفل انس با قرآن کریم در این روستا با حضور علی اسماعیلی، قاری و مبتهل ملی، محمد اسماعیلی، قاری ممتاز نوجوان و اجرای خطابه‌خوان خردسال استان، محیاسادات موسوی قبل از نماز مغرب و عشاء در مسجد روستا برگزار می‌شود.

مولوی با تصریح اینکه 2 محفل انس با قرآن کریم نیز در روز 15 ماه رمضان در شهرکرد برگزار می‌شود، گفت: محفل اول در مسجد امام رضا(ع) میرآباد و محفل دوم بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب‌الزمان(عج) با حضور نمازگزاران و روزه‌داران برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه کاروان قرآنی ماه رمضان در ادامه سفرهای شهرستانی کاروان قرآنی آیه‌های انقلاب استان راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: با توجه به برگزاری محافل قرآنی در شهرکرد و بروجن در کاروان قبلی، کاروان قرآنی رمضان در مناطق محروم شهرستان‌های لردگان و فارسان در دهه پایانی ماه مبارک به برپایی محافل انس با قرآن می‌پردازد که دعوت از یک قاری بین‌المللی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با تصریح اینکه محافل جزءخوانی قرآن کریم در ایام رمضان امسال نیز به رسم هر ساله در حال برگزاری است، اظهار کرد: این محافل روزانه در تمامی بقاع متبرکه استان و در آستان مقدس ۱۰ امامزاده به‌صورت محوری و شاخص برگزار می‌شود که از جمله به امامزادگان نقنه، شهر کیان، نافچ، حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد می‌توان اشاره کرد.

مولوی در پایان گفت: امسال از حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرزاحسینی، استاد تفسیر از قم، برای بیان مباحث تفسیر دعوت شده است که با همکاری صدا و سیمای استان، برنامه‌های تفسير ضبط و در این ایام برای استفاده عموم روزه‌داران و علاقه‌مندان از شبکه استانی پخش می‌شود؛ همچنين در ادارات دولتی جلسات تفسیر برای کارکنان با حضور این استاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha