سبک زندگی قرآنی را محدود به خواندن قرآن نکنیم
کد خبر: 4128433
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

سبک زندگی قرآنی را محدود به خواندن قرآن نکنیم

مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی و فرهنگی با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی فقط خواندن حدیث و آیه نیست، گفت: یاددادن مهارت زندگی قرآنی، سبک زندگی براساس قرآن است.

مجید وفاپور

به گزارش ایکنا از قزوین، مجید وفاپور، مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی و فرهنگی، در نشست هماهنگی برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان که امروز ۲۴ اسفند برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان چون بهاری قرآنی است چراکه با ورود به این ماه حتی برخی از مردمی که در طول سال با قرآن انس ندارند اشتیاق برای خواندن قرآن پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: در گذشته در مساجد و محلات جلسات قرآن خانگی برگزار می‌شد و هر کسی قرآن به دست به مسجد می‌رفت تا با کتاب الهی انس بگیرد. امروز یکی از کارهای مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد ترویج جلسات خانگی قرآن است؛ اول اینکه باید از خود بپرسیم ما که مسئول قرآنی هستیم آیا در منازل خود جلسه خانگی قرآن با خانواده و فرزندان داریم؛ متأسفانه شاهد هستیم حدود ۷۰ درصد عوامل قرآنی و قاریان در منازل خود جلسات قرآنی ندارند.

این مسئول تصریح کرد: ما مسئولان قرآنی اگر به گفته‌های خود عمل کنیم و همانطور که به مردم می‌گوییم جلسات قرآنی خانگی داشته باشند ما هم جلسات خانگی برگزار کنیم قطعاً تأثیرگذاری بیشتر در جامعه خواهیم دید.

مشاور استاندار قزوین بیان کرد: سبک زندگی قرآنی فقط خواندن حدیث و آیه نیست بلکه یاددادن مهارت زندگی قرآنی است و باید به مردم مهارت زندگی قرآنی آموزش دهیم تا فرزندانشان را بر این اساس تربیت کنند.

وفاپور بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند حرکت پرشتاب خویش را با بازگشت به خویش آغاز کنید یعنی باید از خانه و محله خود شروع کنیم و به صورت ویژه به سبک زندگی قرآنی بپردازیم.  در حوزه پرداخت به سبک زندگی قرآنی می‌توانیم از اساتید این حوزه و کتاب‌هایی که در این خصوص به چاپ رسیده بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha