نصب تمثال ۴۹۳ شهید در سمنان
کد خبر: 4128112
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

نصب تمثال ۴۹۳ شهید در سمنان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از نامگذاری معابر و نصب تمثال ۴۹۳ شهید در نقاط مختلف شهر سمنان خبر داد و گفت: کاشت نهال به نام شهدا از دیگر اقدامات شاخص بزرگداشت روز شهید در استان سمنان است.

حسین شکرویان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بیناد شهید استان سمنان، حسین شکرویان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان عصر روز گذشته، 22 اسفند به مناسبت روز شهید با بیان اینکه استان سمنان قریب به سه‌هزار شهید، هشت‌هزار جانباز و ۲۵۰ آزادگان را داراست گفت: ۳۵ هزار خانواده جامعه تحت‌پوشش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان هستند.

وی ادامه داد: تمامی مراکز درمانی بدون مشکل به جامعه هدف ارائه خدمت می‌کنند و در استان بیش از ۱۰۰ مرکز درمانی و تشخیصی با بیمه طرف قرارداد هستند که به جامعه ایثارگران خدمات ارایه می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزاری یادواره شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری اردوی راهیان نور و دیدار با ائمه جمعه را از برنامه‌های گرامیداشت روز شهید در استان برشمرد.

شکرویان با بیان اینکه «سلام شهید» یکی از برنامه‌های شاخص در روز شهید است، که مسئولان ملی و استانی از خانواده شهدا دیدار خواهند کرد یادآور شد: نزدیک به ۶ هزار دیدار با خانواده شهدا از ابتدای امسال تاکنون در قالب طرح سپاس در استان انجام شد.

شکرویان کاشت نهال به نام شهدا را از دیگر اقدامات شاخص بزرگداشت روز شهید در استان دانست و افزود: تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور خانواده شهدا و ایثارگران استان سمنان در اجلاسیه شهدا از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز شهید است.

شکرویان از چاپ ۶۴۸ مورد ضبط خاطرات شفاهی ایثارگران در سال ۱۴۰۱ و یک عنوان کتاب در زمینه شهدا در استان خبر داد و گفت: تا کنون ۱۰۴ عنوان کتاب درباره شهدا و ایثارگران استان به چاپ رسید.

به گفته وی؛ پایش سلامت ایثارگران و والدین شهدا در استان در دستور کار قرار گرفت و یکهزار و ۳۰۰ نفر از جامعه هدف مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از نصب تمثال ۴۹۳ شهید سمنانی در نقاط مختلف شهر  خبر داد و افزود: ۶هزار و ۵۵۳ نفر تحت پوشش بیمه پایه و ۲۰هزار و ۷۶۴ ایثارگران و خانواده ایثارگران تحت‌پوشش بیمه تکمیلی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از پرداخت یکهزار وام قرض‌الحسنه به جامعه هدف نیازمند تحت پوشش این بنیاد خبر داد و گفت: در قالب طرح ابتکاری استان امسال از ۱۴ خانواده شهید در قالب طرح زیارت با هدف دیدار و قرائت زیارت عاشورا ، دیدار شد.

انتهای پیام
captcha