رحمت خدا بر غضب او غالب است + فیلم
کد خبر: 4127862
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷
فرصت بندگی/ 5

رحمت خدا بر غضب او غالب است + فیلم

خداوند اگر وعده رحمت بدهد، وفا می‌کند و اگر تهدید کند با خودش است که مجازات کند یا ببخشد؛ خداوند در سوره حجر با آنچه که به آن متعهد است شروع می‌کند و آن رحمتش است. در جوشن کبیر هم می‌خوانیم «ای کسی که رحمت او بر غضبش تقدم دارد» پس ما به رحمتی که تقدم دارد و غالب است، امید داریم.

شیخ هانی البناء، مبلغ بحرینی

به گزارش ایکنا، شیخ هانی البناء، مبلغ بحرینی طی یکی از سخنرانی‌های خود به مناسبت ماه مبارک رمضان که ماه گشایش درهای مغفرت و رحمت الهی به روی بندگان است، می‌گوید: انسان مؤمن نباید از درگاه الهی ناامید باشد بلکه باید به پروردگار حسن ظن داشته باشد و خداوند هم از حسن ظن بنده‌اش استقبال می‌کند. ادامه این سخنرانی کوتاه را در ویدئوی زیر ببینید:

 

خداوند متعال در آیات 118 و 119 سوره هود می‌فرماید: «...ولی آنها همواره مختلفند. مگر آن کس که خدای تو بر او رحم آورد و خداوند برای همين پذيرش رحمت بندگانش را آفريد». امشب به آیات رحمت الهی گوش فرا می‌دهیم.

پیام‌های بسیاری از جانب خداوند، دل‌ها را به سمت چشمداشت به رحمت خداوند می‌کشاند، دل‌ها را به سوی امید سوق می‌دهد. مرد و زن مؤمن حسن ظن و امید خود را به پروردگارش از دست نمی‌دهد و خداوند هم از حسن ظن بنده‌اش استقبال می‌کند.

عزیزان پیام اول این است که خداوند در آیات 49 و 50 سوره حجر به پیامبر اکرم(ص) فرمان می‌دهد و می‌گوید: «به بندگان من خبر ده که من آمرزنده مهربان هستم و اينكه عذاب من عذابى است دردناك». خداوند در این آیات با صحبت از آمرزش و رحمت شروع کرد. نخست برای اینکه خداوند اگر وعده رحمت بدهد، وفا می‌کند و چه کسی بیش‌تر از خداوند به وعده خود وفادارتر است و اگر تهدید کند با خودش است که مجازات کند یا ببخشد؛ اما خداوند در این آیات به آنچه که به آن متعهد است شروع کرد و آن رحمتش است.

موضوع دوم اینکه از صفات حسنه خداوند چیزی است که ما او را در دعا توصیف می‌کنیم. آنجا که در جوشن کبیر می‌خوانیم: «ای کسی که رحمت او بر غضبش تقدم دارد». ما به رحمتی که تقدم دارد و غالب است، امید داریم.

موضوع سوم اینکه خداوند متعال می‌فرماید که «من آمرزنده مهربان هستم» عزیزان چه از این آیه می‌فهمید؟ خداوند در اینجا نمی‌فرماید که من از شما تقدیر می‌کنم و به شما پاداش می‌دهم؛  زیرا او در این آیه دارد از اهل بهشت می‌گوید و  ما تصور می‌کنیم که اهل بهشت کسانی هستند که از خداوند اطاعت کردند و خداوند از آنها تقدیر می‌کند و به آنها پاداش می‌دهد؛ اما خداوند در این آیه نمی‌فرماید: من تقدیر کننده و پاداش دهنده هستم، بلکه می‌گوید من آمرزنده مهربان هستم؛ زیرا برخی گناهکاران در آتش و برخی در بهشتند. کسی که پس از ارتکاب گناه با توبه به درگاه خداوند بازگشت، جای او بهشت است.

از همین رو خداوند می‌فرماید: «من آمرزنده مهربان هستم». با آمرزش و رحمت من وارد بهشت خواهید شد. به سمت من بیایید در حالی که توبه کرده‌اید و پشیمان هستید، پس مرا آمرزنده و مهربان خواهید دید.

انتهای پیام
captcha