محدوده کار مساجد باید پوشش تمام محله باشد
کد خبر: 4127579
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
حجت‌الاسلام قمی:

محدوده کار مساجد باید پوشش تمام محله باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه همدلی مردم در محلات باید تقویت و در ادامه روایت شود، گفت: محدوده کار مسجد دیوار‌های مسجد نیست و تمام محله را پوشش می‌دهد.

قمیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز 21 اسفند در آئین اختتامیه مهرواره بانور، رزمایش همدلی برای تحقق محله اسلامی و نیز افتتاحیه مهرواره محله همدل ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امام زمان(عج) بیان کرد: به یاد دارم که هر سال روز اول سال نو سنتی حسنه در محله ما تکرار می‌شد که روز اول سال به منزل شهدا رفته و با خانواده ایشان دیدار داشتیم.

وی افزود: امسال برنامه غبارروبی از مساجد نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام می‌شود. به یاد دارم در منزل یکی از شهدا بودیم که مادر شهید به جمع افرادی که آنجا بودند گفتند که این سنت حسنه بسیار مناسب است که خانواده شهدا را تکریم می‌کنید، اما فرزند شهیدم همواره به فکر تهیدستان و نیازمندان بود و همیشه به فکر رفع مشکل ایشان بود و خوب است که شما در کنار این برنامه به نیازمندان و محرومان رسیدگی کنید که این برنامه از همان زمان در محله ما رسم شد و همچنان نیز ادامه دارد. در مقام عمل نیز کسانی که بیشتر پای کار آمدند، بانوان بودند.

تجلیل از مجاهدت بانوان

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: در طرح مهرواره بانور نیز افراد فراوانی وارد میدان شده و نقش آفرینی می‌کنند و جا دارد که از همسران ایشان که سختی مسیر ایشان را تحمل می‌کنند، تجلیل شود. در این طرح نیز باید بانوان حاضر در میدان که از همسران امامان جماعت و ... هستند مورد تقدیر قرار گیرند؛ لذا باید مجاهدت‌های بانوان در این عرصه‌ها را ستود.

وی بیان کرد: بانوان در روایت ادبیات دفاع مقدس از آقایان پیشی گرفته‌اند و هنرمندانه روایت کردن از ویژگی‌های ایشان است؛ لذا خود حضور بانوان با تمامی برکاتی که دارد نیز باید روایت شود. تمام فرصت‌های رشد و تربیتی که خداوند متعال طراحی کرده ما را به این جهت سوق می‌دهد که برای رفع فقر دعا کرده و تلاش کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در جنگ ترکیبی همه جانبه که با آن مواجه هستیم، شکاف اجتماعی یکی از اهداف دشمنان است. ترمیم این شکاف را باید با مواسات و تواسی و همدلی جبران کرد. اگر مردم در زمینه گره‌گشایی از نیارمندان و روایت این همدلی پای کار بیایند، مشکلات حل خواهد شد.

خوبی‌های موجود در کف جامعه روایت شود

قمی اظهار کرد: امروز نیازمند آن هستیم که خوبی‌های موجود در کف جامعه روایت شود. وقتی تلاش افرادی که در یک محله در حال رفع مشکلات هستند، روایت نشود، در این جنگ ترکیبی با مشکل مواجه خواهیم شد. امروز همه باید توان خود را با هم پیوند بزنند و زمینه اجتماع مومنانه برای به میدان آمدن مردم و تحقق محله اسلامی را فراهم کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همدلی مردم در محلات باید تقویت و در ادامه روایت شود. این‌مسئله کاملا مرتبط با جهاد تبیین است. محدوده کار مسجد دیوار‌های مسجد نیست و تمام محله را پوشش می‌دهد. اگر مهرواره محله همدل فقط به امر اصلی همدلی و رفع مشکل پرداخت، ولی روایت هنرمندانه آن را جدی نگیرد کار به ثمر نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام قمی در پایان تصریح کرد: از زحمات تمامی بانوان در مهرواره بانور قدردانی می‌کنم و امیدوارم این خدمات به خوبی تداوم داشته باشد و نقش موثر بانوان در جامعه بیش از پیش نمایان شود.

حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی

در ادامه حجت‌الاسلام خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نیز در سخنانی بیان کرد: امروز باید ظرفیت‌های انقلاب اسلامی پای کار برنامه‌هایی همچون بانور که به همدلی بیشتر مردم با یکدیگر می‌انجامد، بیایند. حضور مردم در پای کار انقلاب و ایستادگی ایشان بر آرمان‌های انقلاب نشان می‌دهد که در حال حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی هستیم.

وی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با قوت پای کار این گونه برنامه‌ها خواهد بود. پرچم‌داری کار مسجد امر مقدسی است و تلاش می‌کنیم که خادمان خوبی برای خانه‌های خدا باشیم. دهه تکریم مساجد نیز از فردا آغاز می‌شود و امیدواریم که ضمن غبارروبی از مساجد، دل‌ها را نیز غبارروبی کرده و آماده ماه میهمانی خدا شویم.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از چهار بانوی برگزیده مهرواره بانور که به نمایندگی از بانوان برتر این مهرواره در جلسه حضور داشتند، از پوستر مهرواره محله همدل نیز رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha