ترویج فرهنگ قرآنی؛ از اهداف مهم فعالیت‌های شهرداری
کد خبر: 4127557
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

ترویج فرهنگ قرآنی؛ از اهداف مهم فعالیت‌های شهرداری

شهردار کرمانشاه گفت: یکی از اهداف اصلی و مهم در فعالیت‌های فرهنگی شهرداری ترویج قرآن است که نه فقط پرداختن به محافل قرائت بلکه در کنار آن به محافل تفسیر برای انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه باید بپردازیم.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به برخی از اهداف قرآنی این سازمان، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی و مهم در فعالیت‌های فرهنگی شهرداری ترویج قرآن است که نه فقط پرداختن به محافل قرائت بلکه در کنار آن به محافل تفسیری برای انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه باید بپردازیم.

وی به برخی از برنامه‌های این سازمان برای ماه مبارک رمضان در شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: شهرداری و مناطق شهرداری کرمانشاه به برگزاری ۱۰۰ محفل قرآنی طی ایام ماه مبارک رمضان می‌پردازند همچنین ۳۰ کلیپ کوتاه طی این ایام برای نشر در فضای مجازی تهیه شده که به موضوعات تفسیری می‌پردازد.

نوروزی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی شهرداری کرمانشاه تنها محدود به زمان خاصی نیست به برنامه‌های این سازمان برای سال ۱۴۰۲ اشاره و بیان کرد: برای سطوح و مخاطبین مختلف برنامه‌های ویژه‌ای داریم که در این طبقه‌بندی با بخش‌های مختلف هنری سازمان برای برنامه‌ریزی ویژه اطفال صحبت شده همچنین برای نوجوانان و بانوان خانه‌دار هم برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده برای دانش‌آموزان نیز با آموزش و پرورش رایزنی شده و برنامه‌های جداگانه‌ای برای آنان اجرا می‌شود. برای دانشجویان نیز برای برگزاری محافل قرآنی در دانشگاه‌ها با برخی از معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها مذاکراتی شده که امید است طی سال آینده اجرایی شود.

شهردار کرمانشاه گفت: یکی از محور‌های مهمی که باید به آن توجه ویژه شود پرداختن به مسئله مفاهیم قرآنی و کاربرد آن در امور جاری مردم است که در قرآن کریم نکات بسیاری داریم که در زمینه‌های مختلف می‌توان به آن رجوع کرد و در مجموعه شهرداری کرمانشاه سعی داریم تا بیشتر به جلسات تفسیری قرآن بپردازیم تا بتوانیم این نکات را به بطن جامعه بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مفصل و متنوعی را در حیطه فعالیت‌های قرآنی برای سال جدید تدارک دیده‌ایم، افزود: تا پیش از نوروز و ایام ماه مبارک رمضان فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری کرمانشاه افتتاح خواهد شد و از این طریق و به شیوه تخصصی برنامه‌های قرآنی در شهر را دنبال می‌کنیم که مطمناَ تأثیرگذار خواهد بود.

نوروزی در پایان تأکید کرد: ما باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا افرادی که به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی توجه نداشته‌اند جذب شوند و سراغ اقشاری که آشنایی کمتری با این موضوعات دارند برویم که این امر از اهداف و برنامه‌های شهرداری کرمانشاه در این زمینه است.

انتهای پیام
captcha