درآمد ۵ میلیونی نیازمندان قزوین از پنل خورشیدی
کد خبر: 4127026
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

درآمد ۵ میلیونی نیازمندان قزوین از پنل خورشیدی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین با بیان اینکه تاکنون ۱۱۵ پنل خورشیدی در این استان نصب شده است، گفت: افراد تحت پوشش از این محل حدود پنج میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند.

پنل خورشیدی

به گزارش ایکنا از قزوین، همت امانی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری پرداخت زکات در قزوین نسبت به سال گذشته ۱۰۴ درصد افزایش یافته است و این آمار نشان‌دهنده رشد پرداخت زکات در این استان است.

وی اظهار کرد: در کمیته امداد قزوین حدود هفت هزار و 626 نفر ایتام و محسنین تحت حمایت ۳۰ هزار حامی قرار دارند و تا به امروز از طرف این حامیان بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان مساعدت صورت گرفته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین بیان کرد: در بخش صدقات ماهانه حدود یک میلیارد تومان درآمد کسب می‌شود که از این طریق توانستیم به حدود ۹۰ درصد از برنامه‌ریزی‌ها در جهت کمک به نیازمندان تحت پوشش دست پیدا کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بیش از ۱۰۰ درصد از برنامه‌ریزی‌ها تحقق یابد.

وی افزود: از موضوعات مهم دیگر توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، اشتغال‌آفرینی و تأمین مسکن است که خوشبختانه تاکنون ۲۰۷ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ساخته شده است و این مسکن‌ها به‌زودی تحویل آنان خواهد شد.

امانی گفت: قزوین در مقایسه با استان‌های همجوار ۱۳۳ درصد نسبت تحقق برنامه و ۳۳ درصد رشد کلی داشته‌ است و در تمامی ادارات کمیته‌ امداد شهرستان‌های قزوین به چشم‌انداز برنامه‌ریزی شده دست یافته‌ایم.

وی بیان کرد: تا کنون ۱۱۵ پنل خورشیدی در سطح استان قزوین نصب شده است و افراد تحت پوشش از این محل حدود پنج میلیون تومان درآمد کسب می‌کنند شرکت برق نیز تعهد خود را اعلام کرده که برق تولید شده را تا ۲۰ سال آینده خریداری می‌کند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برای خرید این پنل خورشیدی به هر شخص تحت پوشش حدود ۶۰ میلیون تومان وام بلاعوض کمک می‌شود و برای مابقی هزینه فرد می‌تواند وام اشتغالزایی از کمیته امداد دریافت کند؛ به طور کلی قیمت هر پنل خورشیدی حدود ۱۱۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام
captcha