مهمترین تحولات انقلاب اسلامی، بالندگی حوزه‌های علمیه بانوان است
کد خبر: 4126885
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

مهمترین تحولات انقلاب اسلامی، بالندگی حوزه‌های علمیه بانوان است

مدیر حوزه‌ های علمیه بانوان کشور گفت: از مهم ترین و بارزترین تحولات و برکاتی که انقلاب اسلامی به همراه داشت، بالندگی و شکل گیری حوزه‌های علمیه بانوان است.

آیین افتتاحیه ساختمان جدید مجتمع تخصصی ریحانه الرسول(س)

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌‌های علمیه بانوان کشور، ۱۶ اسفند در آیین افتتاحیه ساختمان جدید مجتمع تخصصی ریحانه الرسول(س) جویبار، که  با آیین رونمایی از ۱۴ عنوان کتاب از تألیفات بانوان طلبه این مرکز همراه بود، با اشاره به پیشینه تاسیس حوزه های علمیه بانوان کشور گفت: از مهم ترین و بارزترین تحولات و برکاتی که انقلاب اسلامی به همراه داشت، بالندگی و شکل گیری حوزه های علمیه بانوان است.

وی با تاکید بر دستاوردهای تبلیغی و پژوهشی بانوان طلبه در عرصه های مختلف افزود: در پرتو پرچم انقلاب اسلامی و عدالت آموزشی، شاهد رشد و اعتلای علمی بانوان در زمینه های مختلف اجتماعی و کنشگری آن ها در مسائل روز هستیم.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به نقش آفرینی و اثرات حضور بانوان در جامعه تصریح کرد: بانوان طلبه باید در تمامی امور تخصصی بانوان به ویژه در عرصه تولیدات محتوایی و تالیف کتب درسی مدارس، مرجعیت داشته باشند.

مدیر حوزه‌ های علمیه بانوان کشور  با بیان اینکه علمای پیشکسوت حوزه ها  مرارت ها و رنج هایی را  در راه اعتلای دین تحمل کردند، خاطرنشان کرد: ما باید قدر دان میراثی باشیم که بزرگان و پیشکسوتان حوزه های علمیه، در راه حفظ دین با خون دل خوردن‌ها و تحمل رنج ها به آن دست پیدا کردند.

وی اظهار کرد: برای ظهور آخرین ذخیره هستی و اصلاح جهان نیاز به زمینه سازی و فراهم کردن مقدمات است، این امر میسر نمی شود مگر با همت و تلاش ما طلاب و مبلغان که متولیان جریان دین داری هستیم. چراکه ارتقا به سطوح بالای علمی و تخصص یافتن در علوم و رشته های مختلف دینی از ملزومات تبلیغ و نشر علوم و معارف الهی است.

انتهای پیام
captcha