دشمن از تعالی علمی زنان در هراس است
کد خبر: 4126417
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
مدیر بنیاد مهدویت لرستان:

دشمن از تعالی علمی زنان در هراس است

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی با اشاره به اینکه دشمنان از پیشرفت و تعالی علمی زنان و الگو شدن آنان هراس دارد، گفت: دنیای غرب به‌دنبال بردگی زنان است و می‌خواهد به جامعه را به سمت بی‌هویتی سوق دهد.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد مهدویت لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌موعود(عج) استان لرستان، امروز، ۱۵ اسفندماه در همایش «زن منتظر و تمدن‌ساز» که با حضور بانوان شاغل در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در دوران جاهلیت برای زنان ارزش قائل نبودند و به‌عنوان کالا به زن نگاه می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه اوج تنزل جایگاه زن در عربستان بوده است، افزود: به استناد کتب روایی معتبر وقتی یکی از مردان آن دوران که دختران خود را زنده به گور می‌کرد داستان زنده به گور کردن دخترش را برای پیامبر(ص) تعریف کرد، ایشان در پاسخ فرمود خدا را رحمت را از دل تو برده است.

مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌موعود(عج) لرستان با اشاره به اینکه در گذشته زن جایگاهی نداشت، اضافه کرد: امروزه در غرب زنان در کارخانه‌ها کار می‌کنند ولی حقوق را به شوهر می‌دهند این در حالی است که اسلام ۱۴ قرن پیش گفته است زن مالک ارث، درآمد و پول خود است.

وی به نگاه مادی و ابزاری غرب به زنان اشاره کرد و با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ هزار سقط جنین در جهان رخ می‌دهد، گفت: در فرهنگ غربی نوع نگاه به زن این است که زن باید به تمام معنا مطیع مرد باشد.

مدیر بنیاد مهدویت لرستان با اشاره به اینکه ردپای دشمنان در مسمومیت دانش‌آموزان دختر و دانشجویان وجود دارد، گفت: امروزه شاهد پیشرفت‌های همه جانبه زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، مدیریتی، اجتماعی هنری و پزشکی هستیم و دشمن از تعالی علمی زنان و الگو شدن آنان هراس دارد.

چراغی با بیان اینکه در بسیاری از روایات اسلامی به حفط حرمت زنان تأکید شده است، اضافه کرد: اولین وظیفه زنان منتظر شناخت امام زمان(عج) است، چراکه زن منتظر باید امام زمانش را بشناسد و فرزندان را با معارف ناب مهدوی آشنا کند.

مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی(عج) لرستان ویژگی دیگر زن منتظر را اطاعت از اوامر و نواهی الهی دانست و با بیان اینکه بانوان منتظر باید به سمت خودشناسی و معرفت نفس بروند، گفت: زنان منتظر باید در جهت اصلاح نفس خود کوشیده و آداب سبک زندگی منتظرانه در زندگی آنان نمایان باشد.

وی با بیان اینکه اگر بانویی می‌خواهد زن منتظر باشد ابتدا در حوزه فردی به اعتقادات و نماز معتقد و مقید بوده و نقش مادری خود را به درستی اجرا کند، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد جامعه به سنت بی‌هویتی برود و اگر زن منتظر خود را با هویت اسلامی منطبق نسازد به سبک هویت غربی می‌رود، که در این راستا بانوان با بینش دینی و مذهبی و نقش مادری می‌توانند ارزش‌های مهدوی را تبیین کنند.

چراغی با بیان اینکه دنیای غرب به دنبال دنیای بردگی برای زنان است، لذا در سبک زندگی منتظرانه باید از فرهنگ غربی فاصله گرفت، اظهار کرد: جاهلیت مدرن از جاهلیت قدیم خطرناک‌تر و مهم‌تر است.

انتهای پیام
captcha