49 کاروان حج به خراسان رضوی اختصاص داده شد
کد خبر: 4126368
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

49 کاروان حج به خراسان رضوی اختصاص داده شد

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: تا کنون تعداد 49 کاروان زیارتی به خراسان رضوی اختصاص داده شده است که از این تعداد 6 کاروان ویژه زائران اهل تسنن و 43 کاروان برای زائران شیعه است.

حج تمتعجواد شاد، مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص ظرفیت ثبت‌نام در کاروان‌های استان، بیان کرد: ظرفیت فعلی کاروان‌های حج استان تکمیل شده و سامانه برای اولویت‌های رزرو سوم باز نخواهد شد. تا کنون تعداد 49 کاروان زیارتی به خراسان رضوی اختصاص داده شده است که از این تعداد 6 کاروان ویژه زائران اهل تسنن و 43 کاروان برای زائران شیعه است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص سهمیه‌ها به هر استان، براساس اعلام آمادگی متقاضیان در سامانه reserve.haj.ir انجام شده است، در خصوص سهمیه اختصاصی استان، اظهار کرد: تاکنون این سهمیه برای 6250 نفر بوده که ثبت‌نام با این ظرفیت تکمیل شده است.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: از تعداد کاروان‌هایی که در حج 1402 به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، 18 کاروان مدینه قبل و 25 کاروان مدینه بعد هستند.

شاد افزود: طبق برنامه اعلام شده حج و زیارت خراسان رضوی، در روز ابتدایی نام‌نویسی از متقاضیانی که در سال ۹۹ در کاروان‌های حج ثبت‌نام کرده اما به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی اعزام نشده بودند، مجوز ثبت‌نام در کاروان را داشتند و از روز جمعه ۱۲ اسفندماه، همه دارندگان اسناد تا پایان سال ۸۵ اجازه ثبت‌نام در ظرفیت‌های باقیمانده کاروان‌های حج را داشتند و در حال حاضر همه ظرفیت‌های موجود تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: چنانچه با تخصیص کاروان‌های جدید ظرفیت مازاد بر اسناد موجود تا پایان سال 85 را داشته باشیم، اولویت با زائران سه ماهه اول سال 86 است که به ترتیب تاریخ برای تکمیل ظرفیت فراخوان خواهند شد.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: از دارندگان اسناد 86 درخواست داریم به سازمان حج و زیارت مراجعه نکنند و درصورت داشتن ظرفیت خالی از طریق رسانه‌ها و سایت و کانال‌های حج و زیارت استان اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

شاد در خصوص افرادی که در سال 99 ثبت‌نام داشته و هزینه کاروان را واریز کردند و در حال حاضر امکان تشرف را ندارند، اظهار کرد: این افراد می‌توانند اولویت اعزام خود را به بستگان درجه یک انتقال دهند.

وی افزود: افرادی که فیش ودیعه‌گذاری در اختیار دارند و به هر دلیلی امکان تشرف ندارند نیز می‌توانند به دفاتر زیارتی مراجعه و فیش خود را به فرد دیگری انتقال دهند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص قیمت حج تمتع در سال 1402، گفت: هزینه‌های حج 1402 براساس خدمات هتل و ایستگاه پروازی، از مبلغ 109 میلیون تومان تا 139 میلیون تومان متفاوت است.

انتهای پیام
captcha