سکوت و گوشه‌گیری مغایر معنای انتظار است
کد خبر: 4126083
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور:

سکوت و گوشه‌گیری مغایر معنای انتظار است

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند با بیان اینکه تشکیل حکومت صالحان توسط منجی عالم بشریت نیاز به اقدام عملی دارد و منتظران باید برای تحقق ظهور تلاش کنند، گفت: منتظران واقعی برای ظهور امام زمان(عج) زمینه‌سازی می‌کنند و سکوت و گوشه‌گیری مغایر معنای انتظار است.

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشورحجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه انتظار از محوری‌ترین موضوعات و مقوله‌های جامعه اسلامی به‌ویژه جامعه شیعه است، گفت: ثمره ظهور منجی عالم بشریت حکومت صالحان و گسترده شدن چتر عدالت است؛ ثمرات انتظار ظهور منجی عالم بشریت در زمان ظهور آن حضرت آشکار خواهد شد و ظلم و بی‌عدالتی از جهان ریشه‌کن می‌شود.

وی از معانی انتظار را نفی ظلم دانست و با بیان اینکه مبارزه و نفی تبعیض زمینه‌ساز ظهور حکومت و نظام عادلانه است، اضافه کرد: با توجه به اینکه ویژگی حکومت امام زمان(عج) گسترش عدالت است وظیفه جامعه مهدوی مبارزه با ظلم و ستم است.

دریکوند با اشاره به اینکه زندگی منهای مبارزه با ظلم و ستم در فرهنگ انتظار مفهومی ندارد، اضافه کرد: هر ملت و جامعه اگر به وظایف خود را فراموش کند نباید انتظار ظهور داشته باشد و ظهور منجی به تعویق می‌افتد. مبارزه با طاغوت و باطل پیش از ظهور موعود زمینه‌ساز ظهور حکومت صالحان است. در جامعه اسلامی باید منتظران وظایف خود را شناخته و در جهت تحقق آن کوشا باشند.

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت صالحان توسط منجی عالم بشریت نیاز به اقدام عملی دارد و منتظران باید برای تحقق ظهور تلاش کنند، ادامه داد: از لوازم انتظار فعالیت و تلاش منتظران برای رسیدن به زمان ظهور است و منتظران واقعی برای ظهور امام زمان(عج) زمینه‌سازی می‌کنند چراکه سکوت و گوشه‌گیری مغایر معنای انتظار است.

دریکوند از دیگر وظایف منتظران را شناخت امام زمان(عج) دانست و با بیان اینکه شناخت امام و حجت الهی از شناخت خداوند جدا نیست، تصریح کرد: منتظران ظهور باید در کنار شناخت امام به عنوان ولی خدا، از آن پیروی کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور صبر بر گرفتاری‌ها، مشکلات و مصائب را از دیگر وظایف منتظران ظهور برشمرد و با بیان اینکه منتظران واقعی در عصر غیبت مصیبت‌ها و رنج‌های فراوانی را از سوی دشمنان می‌بینند، اضافه کرد: منتظران باید به امید ظهور بر گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها صبر کرده و مجاهدت کنند، چراکه صبر و تحمل مشکلات در متن انتظار گنجانده شده و انتظار بدون تحمل صبر و مشکلات معنایی ندارد.

وی مسئولیت‌پذیری و شناخت وظایف را از دیگر وظایف منتظران ظهور برشمرد و با بیان اینکه منتظران باید به انجام مسئولیت اهتمام داشته باشند، بیان کرد: در دوران غیبت و وجود مشکلات جامعه بشری، دینداران و منتظران باید به وظایف و تکالیف خود عمل کنند، چراکه دوران غیبت دوره امتحان برای منتظران است و اوضاعی بر جامعه حاکم می‌شود که نگهداری دین سخت می‌شود.

دریکوند اصلاح نفس و خودسازی را از دیگر رسالت‌ها و وظایف منتظران ظهور دانست و با بیان اینکه یاران منجی عالم بشریت باید از هر لحاظ اهل تقوا و تدین باشند، گفت: منتظران ظهور هرگز نباید با کافران دوستی داشته باشد بلکه باید با مؤمنان و دوستان خدا رفاقت کرده و با دشمنان خدا، دشمن باشند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور دعا را از دیگر وظایف منتظران ظهور دانست و ادامه داد: در بسیاری از روایت‌ها بر خواندن دعای ظهور امام زمان(عج) پس از نمازها تأکید شده است؛ دعا یک بحث اعتقادی است و دعا در حق امام زمان(عج) نشان‌دهنده دوست داشتن آن حضرت است.

انتهای پیام
captcha