دشمنان با بزرگنمایی مشکلات دنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات خودشان هستند
کد خبر: 4125696
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
امام جمعه موقت تبریز:

دشمنان با بزرگنمایی مشکلات دنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات خودشان هستند

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه هم اکنون همه کشورهای دنیا گرفتار مشکلات هستند، گفت: دشمنان با بزرگنمایی مشکلات کشور ما به دنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود هستند.

حجت الاسلام مطهری اصل، امام جمعه موقت تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز، امروز، 12 اسفندماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه هم اکنون همه کشورهای دنیا گرفتار مشکلات هستند، گفت: دشمنان با بزرگنمایی مشکلات کشور ما به دنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود هستند.

وی با بیان اینکه برای مثال زلزله در ترکیه آمد که صدها برابر شدیدتر از زلزله خوی بود ولی هیچ حرفی وجود ندارد با اینکه کلی مشکلات در ترکیه در برخورد با زلزله‌زدگان وجود دارد اما وقتی یک ساعت دیر چادر به مردم خوی می‌رسد دشمن آن را در بلندگو می‌کند، ادامه داد: سئوال اینجاست که چرا اینقدر هجمه زیاد شده است و هر روز با موضوعات مختلف روبه‌رو هستیم؟

وی ادامه داد: الان همه دنیا گرفتار هستند و مشکل دارند خود اسرائیل در حال حاضر از همه بیشتر با مشکل روبه‌رو شده است و طبق تحلیلات داخلی خودش تا چند سال دیگر از درون نابود خواهد شد یا آمریکا و اروپا با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که یکسال پیش عین صدام که قول داده بود جشن پیروزی را یک هفته دیگر در تهران خواهیم گرفت، اروپا هم قول داده بود که جشن پیروزی را در روسیه خواهد گرفت ولی چه شد؟ هیچی! حتی به تبع آن اروپا خود از درون دچار مشکل شد و سوخت.

مطهری اصل متذکر شد: ایران باعث شده است تا توجه دنیا از مشکلات خود دور شود زیرا زمانی آمریکا ادعا داشت که ما کدخدای جهان هستیم و هر کشوری با ما مخالفت کند سرنگون خواهد شد ولی الان خود گرفتار مشکلات شده‌اند.

امام جمعه موقت تبریز، افزود: یکی از دلایل اینکه اینقدر دشمنان ایران متمرکز روی کشور ایران هستند این است که اولاً مردم ایران از دشمنی با دشمن اصلی خود منصرف شود و درثانی دشمنان نشان دهند که دنیا مشکلی ندارد بلکه شما مشکل دارید فلذا مشکل از داخل ایجاد می‌کند.

وی گفت: اما مردم ایران مردم با بصیرت و روشن دلی هستند و از این مشکلات زیاد دیده‌اند و با وحدت و اتحاد و همت مضاعف و انقلابی مسوولان بر مشکلات فائق خواهند آمد و اسرائیل و آمریکا از بین خواهد رفت و این ملت است که باقی خواهد ماند.

مطهری اصل، ادامه داد: تهدیدات نظامی، اقتصادی، تحریک مردم با مشکلات اندک، ایجاد اغتشاشات، بیان چیزهای غیرواقعی و کشته‌سازی از کارهای دشمنان انقلاب برای دلسردی و ناامید کردن مردم از انقلاب و نظام است.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی و بزرگنمایی مشکلات کشور، یادآور شد: حتی کشورهای منطقه نیز که با دلار هنوز سرپا هستند و دست به انواع اصلاحات بدون شناخت اسلام زده‌اند هم با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه سالروز ولادت امام زمان(عج) روز سربازان گمنام نامگذاری شده است، با بیان اینکه حفظ امنیت نظامی، مردمی، اقتصادی و اخلاقی از جمله وظایف سربازان گمنام است، افزود: همه دشمنان برای از بین بردن امنیت کشور تلاش می کنند ولی این امنیت بی‌نظیر به لطف خدا و تلاش سربازان گمنام که هیچ جا اسمی از آنها برده نمی‌شود، ایجاد شده است.

وی همچنین با اشاره به فلسفه تشکیل کمیته امداد، اظهار کرد: این نهاد برای رفع فقر در جامعه تلاش می کند و برخی افراد خیر و نوع دوست نیز در این زمینه با این نهاد همکاری می کنند تا از مشکلات بندگان کاسته شود.

مطهری‌ اصل، ادامه داد: وظیفه کمیته امداد امام (ره) و رسیدگی به مستضغفان باید با جدیت انجام شود و مردم متدین ایران نیز که همیشه به فکر مستضعفان بوده‌اند، در این راه به کمک این نهاد بشتابند.

وی در ادامه با بیان اینکه ولادت امام زمان(عج) روز سربازان گمنام هم نامیده شده‌اند، گفت: در سال ۶۲ که نیروهای اطلاعاتی توانستند توده‌ها را شناسایی و پناهگاه‌های آنها را شناسایی کردند و از بین ببرند، امام رحمت‌الله از آنها به عنوان سربازان گمنام یاد کرد.

مطهری اصل، به حفظ امنیت نظامی، مردمی، اقتصادی، اخلاقی و غیره کشور را جزو وظایف سربازان گمنام برشمرد و گفت: همه دشمنان در تلاش برای از بین بردن امنیت کشور هستند ولی این امنیت بی‌نظیر به لطف خدا و تلاش این جوانان گمنام است که هیچ جا اسمی از آنها برده نمی‌شود و حتی شهید هم می‌دهند ولی اسمی از آنها برده نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین روز جوان را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند که دو نعمت‌ است که تا انسان را از دست ندهد ارزش آن را نخواهد دانست؛ یکی جوانی و یکی سلامتی و تندرستی، جوانی مرحله‌ای از زندگی انسان است که اگر از دست رفت دیگر باز نمی‌گردد و کسب تمامی مهارت‌ها و علوم و اخلاق همگی در جوانی است.

وی افزود: در روایت داریم که کسی که در جوانی علم یاد بگیرد عین نقشی است که روی سنگ بسته شده است و از بین نخواهد رفت. اما تعلیم و یادگیری در پیری عین نقش روی آب است.

امام جمعه موقت تبریز گفت: سنگینی مسئولیت در انقلاب و کشور بر دوش جوانان است؛ پس در کسب دانش و علوم باید این جوانان کوشا باشند.

مطهری‌اصل در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم با آوردن پیامبر اکرم(ص) لطف بزرگی در حق بشریت کرده‌اند، گفت: خداوند فرموده است که ما نعمت بزرگی به شما دادیم که از خودتان یک پیغمبر عطا کردیم که آیات خدا را به شما آموزش داد، بزرگترین اخلاق اسلامی را آورده و چیزهایی که نمی‌دانستید را به شما یاد داد و شما را از ظلمات، سرگردانی و ناآگاهی نجات داد.

انتهای پیام
captcha