دستگاه قضایی در حمایت از فعالان اقتصادی مصمم است
کد خبر: 4124877
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

دستگاه قضایی در حمایت از فعالان اقتصادی مصمم است

رئیس قوه قضاییه با تأکید براینکه برای رفع مشکلات می‌توان از فعالان اقتصادی دغدغه‌مند استفاده کرد، گفت: قصد داریم از فعالان اقتصادی و فعالیت‌های سالم ی با جدیت حمایت کرده و در این عرصه مصمم هستیم.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، امروز، 8 اسفند، در نشست با کارکنان، کارآفرینان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه همه مسائل را به نحو احسن نمی‌توان همزمان با یکدیگر پیش برد، اظهار کرد: برای رفع مشکلات و ارتقای مباحث و محورها باید به یک فهم و درک مشترک برسیم نسبت به بسیاری از موضوعات در کشور برسیم تا بتوان زمینه همکاری را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: اگر در رابطه با موضوعی اختلاف نظر جدی وجود داشته باشد، نمی‌توان در جهت رفع آن تلاش کرد؛ چراکه برای برطرف کردن مشکلات باید اقدامات واحد یا حداقل به نزدیک به یکدیگر باشند. اولویت‌ها باید متناسب با شرایط، توان و نیرو معین شود، البته باید دقت شود که از غیر اولویت‌ها غفلت نشود.

محسنی اژه‌ای با تأکید براین مطلب که موضوعات از یکدیگر تأثیرپذیرند و نباید به مسائل بخشی نگاه شود، گفت: غفلت از بخشی امکان دارد روی سایر بخش‌ها اثر بگذارد و باعث شود کارها در بخش‌های مورد نظر به خوبی پیش نرفته و اثر مطلوب نگذارد. چگونگی رابطه حکومت و بخش خصوصی باید مشخص شود؛ چراکه اگر این رابطه مشخص نشود شاید در تصمیم‌ها و مسیرها با مشکل مواجه باشیم. در این راستا دولت باید تصدی‌گری را کاهش داده و بیشتر نقش هادی، حامی و نظارت داشته باشد. توجه به بخش خصوصی، تولید، حمایت از تولید داخلی، جهش تولید از موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری است و همه باید در انجام آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه نیروی انسانی را سرمایه اصلی نظام دانست و با اشاره به اینکه برای حفظ این نیروهای ارزشی باید تدابیری اخذ شود، ادامه داد: امروز خیلی وقت ها کار به کسی سپرده می‌شود که با وحود اینکه انسان‌های خوبی هستند، اما کارآمدی ندارد و از سوی دیگر، گاهی نقطه ضعف‌هایی در یک انسان شایسته و کارآمد پیدا می‌شود؛ حال سئول این است که آیا به واسطه نقاط ضعف باید نیروی شایسته را از نظر انتفاع ساقط کرد؟ آیا نیروی انسانی شایسته سرمایه ملی محسوب نمی‌شود؟ شایسته‌سالاری باید به معنای واقعی کلمه اتفاق بیفتد و صرف کلام و لفظ در این مقوله فایده‌ای ندارد. 

وی گفت: خداوند به برخی امور همچون وفای به عهد توجه ویژه داشته است، اما ما از آنها عبور می‌کنیم. وفای به عهد از لحاظ اخلاق اسلامی بسیار حائز اهمیت است و متأسفانه بسیاری از اوقات به عهد خود متعهد نیستیم و قول‌هایی می‌دهیم که نسبت به انجام یا عدم انجام آن آگاهی کافی نداریم. باید نسبت به انجام وعده‌ها صادق بوده و خود را ملزم به اجرا کنیم؛ چراکه اگر این چنین باشد شرایط متفاوت می‌شود.

به گفته اژه‌ای باید نسبت به نحوه و نوع مشارکت مردم در امور به ویژه امور مربوط به خودشان بازتعریف داشته باشیم؛ چراکه انقلاب ما انقلابی مردمی است و تا به امروز مشکلات اساسی کشور فقط با حضور اقشار مختلف حل شده است. هرجا ملت حاضر شدند بزرگترین خطرات و تهدیدهای دشمن با کمترین هزینه دفع شد.

وی در ادامه به فراخوان دشمن برای عدم حضور مرم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره و تصریح کرد: دشمن قصد داشت در ایام دهه فجر دست به اقدامات گسترده و ساختگی بزند، اما شاهد بودیم مردم بصیر و زمان‌شناس از اقشار و طبقات مختلف با وجود مشکلات، گرفتاری و شیطنت دشمنان در یوم‌الله 22 بهمن حاضر شده و حضوری باشکوه رقم زدند.

محسنی اژه‌ای ضرورت بکارگیری فعالان اقتصادی که دغدغه سلامت و صلابت اقتصادی دارند را برای رفع مشکلات در این زمینه متذکر شد و افزود: قصد داریم از فعالان اقتصادی و فعالیت های سالم با جدیت حمایت کرده و در این عرصه مصمم هستیم. برای رسیدن به اهداف باید از افراد خبره و دلسوز در صنوف و اقشار بهره گرفت. در صورت لزوم و نیاز به کمک، ما نیز کمک لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha