تفکر بسیجی نشر و اندیشه امامت است
کد خبر: 4123896
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو:

تفکر بسیجی نشر و اندیشه امامت است

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو گفت: تفکر بسیجی نشر و اندیشه امامت است. در احکام اسلامی گفته شده که مهم‌ترین رکن، رکن ولایت است و به همین سبب است که رکن نظام جمهوری اسلامی ایران روایت مطلقه فقیه است و بنابراین حفظ ولایت با این همه ارزشی که دارد به دست بسیجیان است.

احمد حیدری، معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیروبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احمد حیدری، معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو، امروز سوم اسفندماه در همایش دوره تربیت و تعالی فرماندهان و اعضای شورای بسیج صنعت آب و برق که در محل تالار ابن‌سینا برگزار شد، اظهار کرد: تفکر بسیجی انسان‌ساز است، به گونه‌ای که فرهنگ مهدویت را نشانه می‌گیرد. تفکر بسیجی مختص یک روز و یا دو روز نیست بلکه از زمانیکه رسول مبعوث شدند بسیجی جوان و محکمی همچون علی‌بن ابی طالب(ع) در کنار ایشان حضور داشتند و بسیجی‌وار و با درایت همراه ایشان بودند.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی نشر و اندیشه امامت است، افزود: در احکام اسلامی گفته شده که مهم‌ترین رکن، رکن ولایت است و به همین سبب است که رکن نظام جمهوری اسلامی ایران روایت مطلقه فقیه است، پس حفظ ولایت با این همه ارزشی که دارد به دست بسیجیان است.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو گفت: البته بسیجی بودن، مرد و زن نمی‌شناسد، همانگونه حضرت زهرا(س) با اینکه فرزند دلبندش را از دست داد و درب خانه‌اش را به آتش کشیدند اما همچنان بسیجی‌وار تا مرز شهادت در کنار امامش ایستادگی کرد.

حیدری اظهار کرد: این بسیجی که امروز شجره طیبه است، نشأت گرفته از علی(ع) و فاطمه(س) است. پس همه ما که به عنوان بسیجی نفس می‌کشیم باید شکر گذار خداوند باشیم.

وی گفت: در صحنه انقلاب اسلامی و راهی که امامین انقلاب برای ما بسیجیان ترسیم کردند، همواره ما بسیجیان نقش اصلی و کلیدی را چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب ایفا کرده و ایفا می‌کنیم.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو اظهار کرد: امروز قدرت، علم و ثروت دشمن از ما بیشتر است و با اینکه هزینه‌های زیادی صرف می‌کند، منطقه را به آشوب می‌کشد تا فرهنگ مقاومت، شهادت، حق‌طلبی و حق‌گویی را کنترل کند اما همیشه محاسباتش اشتباه می‌شود؟ به این دلیل که هنوز اعتبار بسیجیان ما را نشناخته‌ است و هر اندازه هم تلاش کند باز هم نمی‌تواند به این شناخت برسد، چرا که خداوند اراده نکرده است که به این شناخت برسد.

حیدری بیان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود فرمودند که ما بن‌بست نداریم که واقعا هم بن‌بست نداریم، چرا که آینده از آن ماست و امید و نقش امیدآفرین یک شعار خالی نیست که بخواهیم دیگران را دلخوش کنیم بلکه این یک فرهنگ، توانمندی و داشته است و خواهد آمد.

وی اظهار کرد: در جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر سه عنصر رشد انقلاب اسلامی و داشته‌های خود، توجه به نقص و کاستی‌ها و دشمن‌شناسی را به عنوان محورهای اصلی مورد توجه قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که امید و آینده و نابودی استکبار و افول قدرت جهانی حتمی است و طبق وعده خداوند آینده در اختیار متقین خواهد بود.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو بیان کرد: در واقع دلایلی وجود دارد که باعث شده اقداماتی که در کشور از جمله خدمت‌رسانی به مردم، رشد علم، رشد فناوری و... انجام می‌شود برای مردم نمایان نباشد، اول اینکه کاستی‌هایی داریم که باید آن‌ها را حل کنیم و دوم اینکه دشمن با حلقه‌های دروغ، بزرگنمایی و اخلال در کار است که سبب چنین نگاهی در کشور شده است.

حیدری گفت: جهاد تبیین، دشمن‌شناسی است، دشمن ما دشمن فناوری در اختیار است اما در عین حال محاسباتش غلط است با اینکه از تمام توانش اعم از دروغ، دین مردم، ترویج فرهنگ غربی، اعتقاد جوانان، شایعه و افسران دوره دیده خود استفاده می‌کند.

وی اظهار کرد: پس دشمن‌شناسی باید جزو کار اصلی بسیج باشد و همواره بسیجیان تمام ترفندها و راهبردهای خود را برای دفاع در برابر دشمن به کار گیرد و همیشه باید جلوتر از همه باشد که البته این مهم نیاز به تجهیزات، سازماندهی، نیروی انسانی، حمایت و... دارد. البته کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است اما در عین حال شیرین است و زمانیکه اثرات کار خود را مشاهده می‌کند این سختی‌ها برایش دلچسب می‌شود.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو بیان کرد: جهاد تبیین باید راه را برای ورود تفکر و اندیشه عالمانه بسیج باز کند و تمام این درآمدها، راهبردها و راهکارها با علم تکنولوژی باید در اختیار نظام قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha