موزه قرآن میزبان آثاری با محور تدبر در سوره نور می‌شود
کد خبر: 4123702
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

موزه قرآن میزبان آثاری با محور تدبر در سوره نور می‌شود

همزمان با روز میلاد حضرت اباالفضل العباس (ع) و به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نمایشگاه هنرهای تجسمی نور در موزه ملی قرآن کریم افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایکنا، نمایشگاه هنر‌های تجسمی نور با موضوع تدبر در سوره مبارکه نور به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان و همزمان با سالروز میلاد حضرت اباالفضل العباس(ع) و به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، شنبه 6 اسفند‌ از ساعت 14:30 تا ۱۸ در موزه ملی قرآن کریم گشایش خواهد یافت.

در این نمایشگاه 40 اثر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نقاشی‌خط، تایپوگرافی و تصویرسازی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به نمایش درخواهد آمد. فراخوان این نمایشگاه آذرماه سال جاری همزمان با روز دانشجو، توسط سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور منتشر و پس از داوری آثار، 40 اثر به بخش نمایشگاه راه پیدا کرد.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا تاریخ 9 اسفند از ساعت 9 تا 15 به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان امام خمینی (ره) موزه ملی قرآن کریم مراجعه کنند.

این نمایشگاه از برنامه‌های رویداد فرهنگی ـ هنری چهار فصل قرآنی است که در این طرح برای هر فصل سوره خاصی اختصاص یافته است و تمامی برنامه‌های اجرایی در این رویداد حول آن موضوع خواهد بود و مخاطبان آن نیز تمامی دانشجویان علاقه‌مند به موضوع هستند. بر همین اساس، تمامی علاقه‌مندان به رویداد‌های فرهنگی و هنری می‌توانند ضمن عضویت در شبکه فعالان قرآنی دانشجویی از طریق پایگاه اینترنتی www.isqa.ir در این طرح شرکت کنند.

همچنین، در این طرح، بخش‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست‌های مختلف قرآنی، مسابقه کتابخوانی، جلسات تدبر در قرآن، فراخوان آثار هنری و آموزش‌های مختلف در حوزه مهارت‌های فردی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا ضمن آشنایی با موضوع فصل و ارتباط آن با قرآن، مجموعه‌ای از مهارت‌های فردی نیز در کنار این مفاهیم را هم آموزش ببیند.

انتهای پیام
captcha