جمع‌آوری بیش از 513 میلیارد ریال زکات در کردستان
کد خبر: 4123617
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

جمع‌آوری بیش از 513 میلیارد ریال زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال  زکات در استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری شده امسال ۹۰ درصد در بخش کمک به نیازمندان و فقرا و ۱۰ درصد در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان بیان کرد: از میزان زکات پرداخت شده امسال ۳۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال آن مربوط به زکات غلات و مابقی نیز در سایر بخش‌های زکات واجب پرداخت شد.

وی به سرفصل‌های زکات جمع‌آوری شده استان اشاره کرد و گفت: این زکات در سرفصل‌های مختلف از جمله زکات غلات، واجب، مستحبی، فطریه و کفاره جمع‌آوری شده است.

طوسی سهم زکات مستحبی را ۱۱ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: میزان زکات پرداخت شده در بخش فطریه ۳۵۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال و در بخش کفاره نیز ۴۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال می‌باشد.

وی در پایان یادآور شد: تعهد پرداخت زکات در استان برای امسال ۳۹۰ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال بوده که تاکنون ۱۳۱ درصد آن محقق شده است.

انتهای پیام
captcha