سعی بر ارائه تلاوتی کم‌اشکال داشتم + فیلم
کد خبر: 4123552
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن:

سعی بر ارائه تلاوتی کم‌اشکال داشتم + فیلم

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با بیان اینکه سعی کردم تلاوتی کم اشکال را ارائه کنم، گفت: رقبای من در رشته قرائت از کشورهای افغانستان و عراق هستند.

امیرحسین رحمتی، شرکت‌کننده رشته قرائت و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص ارزیابی خود از قرائت شب گذشته‌اش در این مسابقات گفت: خدا را شکر می‌گویم که توانستم آن چیزی که خودم برنامه‌ریزی کرده بودم برای اجرای این تلاوت پیاده کنم. البته علیرغم اینکه فضای رقابت بین‌المللی است و سنگینی و استرس خاص خودش را دارد، مخصوصا اینکه هر رشته یک نماینده بیشتر از جمهوری اسلامی ایران نداریم، اما بنده موظف هستم که خوب عمل کنم.

وی افزود: در مجموع سعی کردم یک تلاوت کم اشکال را ارائه کنم که هم مورد قبول درگاه حضرت حق واقع شود و بعد به دل عزیزان و مخاطبان، چه همراهان داخل سالن و چه کسانی که از طریق تلویزیون و فضای مجازی مسابقات را دنبال می‌کنند و چه کسانی که بعدا تلاوت را مشاهده می‌کنند، بنشیند و همچنین سعی کردم ملاحظات خاص مسابقات را رعایت کنم که نظر هیئت محترم داوران را جلب کرده باشم.

نماینده جمهوری اسلامی ایران درسی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در خصوص ارزیابی‌اش از سایر متسابقان گفت: رقبای من در رشته قرائت آقای هاشمی از کشور افغانستان و نفر دوم مرحله مقدماتی و آقای فلاح ظریف از کشور عراق هستند. البته همه خوب می‌دانیم مسابقات بین‌المللی است و هر کشوری سعی می‌کند، خوبان خودش را به این مسابقات بفرستد آن هم به جمهوری اسلامی ایران که مسابقات معتبری دارد.

وی در خصوص ضرورت حضور روانشناس در جهت کاهش استرس و اجرای بهتر متسابقان گفت: قطعا حضور روانشناس موثر است، اما اینکه بخواهیم به صورت برهه‌ای بگوییم برای اجرای بهتر، یک تا دو هفته قبل از اجرا این برنامه را داشته باشند، قطعا آن طور که باید اثرگذار نخواهد بود، چراکه اگر شخص می‌خواهد عملکرد ممتازی داشته باشد باید ارتقای روحی و فکری خودش را خیلی قبل‌تر از چنین مراحلی انجام داده و به آن رسیده باشد.

رحمتی ادامه داد: مجموعه قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه این تدبیر را از قبل اندیشیده بود و در دوره‌های آماده‌سازی برای مسابقات، ما را تحت نظر یک روانشناس خبره که خودشان هم قرآنی و سابقه شرکت در مسابقات بین‌المللی را داشتند، قرار دادند که نکات خوبی مطرح شد و برای شخص من هم این حضور موثر بود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در خصوص ارزیابی خود از سطح کلی مسابقات و پیش بینی کسب رتبه گفت: سطح مسابقات خوب است و باید دید باقی دوستانی که تلاوت می‌کنند چگونه خواهند بود و چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود. در پایان از خدای متعال تشکر می‌کنم که توفیق نفس کشیدن زیر پرچم قرآن را به من عنایت کرد. از پدر و مادرم و همچنین از اساتیدم ازجمله استاد محمدتقی میرزاجانی، مدیریت طرح اسوه که مدیون زحمات ایشان هستم و از استاد امین پویا، استاد یاراحمدی و دو نفر دیگر از دوستانم که لقب استاد را هم می‌توان برای آن‌ها اطلاق کنیم ازجمله سیدمحمدهادی قاسمی و سیدمحمد حسینی‌پور که برادرانه همراه من بودند و به من در این مسیر کمک کردند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha